TIPOS je titulovaný ako najväčší podporovateľ športu na Slovensku. Je to vďaka spolupráci so Slovenským olympijským a športovým výborom (SOŠV) alebo je to pre podporu dvoch najvyšších hokejových súťaží?
Ani jedno, ani druhé nie je tým pravým dôvodom. Nepriamo, prostredníctvom osobitných odvodov z prevádzkovania hazardných hier, do slovenského športu dlhodobo prinášame najviac finančných prostriedkov. Napríklad, v roku 2023 TIPOS takouto formou podporil slovenský šport sumou viac ako 50 miliónov eur. Zároveň si popri tom budujeme aj priame vzťahy s SOŠV, so slovenskými športovými zväzmi a s významnými športovcami. V súčasnosti plánujeme ďalšie širokospektrálnejšie spolupráce naprieč rôznymi športovými disciplínami.
Slovensko je však vnímané ako hokejová krajina a TIPOS je už niekoľko rokov generálnym partnerom najvyšších slovenských hokejových súťaží...
Ľadový hokej sa na Slovensku teší veľkej popularite, preto bolo logické rozhodnutie, aby bol TIPOS v tomto športe viditeľnejší. Musíte však vnímať rozdiel medzi reklamnou prezentáciou v športe s cieľom zisku, ako to robia súkromné spoločnosti, a podporou športu ako takého.
V prvom prípade je to viac-menej len obchodnou záležitosťou a financie sa dostávajú len k tým najúspešnejším a najexponovanejším. Naším cieľom je však podporovať šport ako taký, nielen s ohľadom na finančné benefity, ktoré z toho TIPOS môže získať späť. A pri takomto filozofickom nastavení aj my narážame na finančné limity, ktoré sme ochotní investovať do jedného športu, aby to nebolo na úkor podpory iných športov.
Od februára tohto roka sa TIPOSu zmenil akcionár. Zmení sa niečo vo filozofii vašej podpory športových projektov po vzniku Ministerstva cestovného ruchu a športu SR?
Podporu športu v stratégii našej spoločnosti dlhodobo vnímame ako jeden zo spoločensky zmysluplných cieľov využitia príjmov z hazardu. V tomto smere sa zmenou akcionára nič nezmenilo, práve naopak, otvorili sa nám širšie možnosti pre podporu slovenského športu priamo z TIPOSu. Preto sme v rámci možností upravili aj náš tohtoročný podnikateľský plán. Najmä časť nášho marketingového rozpočtu sme presunuli z reklamy do priamej podpory športu formou nových partnerstiev. Aktuálne rokujeme s viacerými športovými zväzmi o možnostiach vzájomnej spolupráce, ktorej výsledkom športové zväzy ako naši partneri synergicky zvýšia viditeľnosť značky a produktov TIPOSu v rôznych športoch na štadiónoch, dresoch či názvoch podujatí a súťaží.
Rok 2024 je doslova nabitý športovými udalosťami. Máme za sebou MS v ľadovom hokeji, blížia sa ME vo futbale, LOH v Paríži. To sú udalosti, ktoré môžu priniesť reálne obchodné výsledky, keďže do portfólia produktov TIPOSu patria aj športové stávky. Ako ste sa na to v TIPOSe pripravili?
Mnoho ľudí si TIPOS primárne nespája so športovým tipovaním, ale len s číselnými lotériami alebo žrebmi. Preto v minulom roku došlo k vytvoreniu a mediálnej komunikácii nášho produktu online kurzových stávok pod novou poznateľnejšou značkou TIPOSBET, ktorú nám odpromoval Juraj Slafkovský. Ďalej sme výrazne posilnili kategóriu eŽrebov o nové emisie so športovou tematikou. V silne konkurenčnom prostredí hazardných hier, osobitne na poli kurzových stávok, aj takouto stratégiou bojujeme o väčší trhový podiel. Veríme, že časom sa nám kombináciou marketingovej komunikácie, zvýšením viditeľnosti značky v športe a vylepšovaním hráčskeho prostredia podarí výraznejšie trhovo presadiť aj s naším produktom kurzových stávok.
Spomenuli ste Juraja Slafkovského, ako vnímate spojenie značky TIPOS s jeho osobou?
Vďaka spolupráci s týmto výnimočne talentovaným športovcom sme dali našej značke modernejšiu tvár. TIPOS však aktívne spájame aj s inými športovými talentmi, napríklad s Viktóriou Forster alebo Jakubom Grigarom, ktorí sú prostredníctvom SOŠV tvárami našej najnovšej CSR kampane k olympijským hrám v Paríži. Ďalej je v našom záujme prostredníctvom darov podporovať talentovaných mladých športovcov, aby sme sa aj v budúcnosti mali s kým spájať.
Chystáte pri tejto príležitosti s SOŠV niečo špeciálne?
Olympijské hry sú najväčším športovým sviatkom, treba ich preto priniesť bližšie k ľuďom. Okrem už spomenutej novej kampane s názvom „Fandíme srdcom tým, ktorí do toho dávajú srdce“, ktorú nájdete na našej webovej stránke radostvitazi.sk, chystáme v spolupráci s SOŠV v areáli bratislavskej Kuchajdy od 25. júla do 11. augusta Olympijský festival. Návštevníci tak budú môcť zažiť emócie z Paríža priamo na Slovensku.