Napínavé futbalové derby priniesol v nedeľu 30. júna osemfinálový zápas Anglicko - Slovensko v rámci šampionátu UEFA EURO 2024. Od 25. minúty slovenskí sokoli senzačne viedli nad favorizovaným súperom vďaka gólu Ivana Schranza a od vytúženého postupu do štvrťfinále ich napokon delila jediná minúta.
V 95. minúte v nadstavenom čase sa totiž anglickému mužstvu podarilo vyrovnať a napokon výsledok v predĺžení otočiť vo svoj prospech. Druhý polčas tohto napínavého futbalového divadla sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal suverénne najsledovanejším tohtoročným programom na obrazovkách televízie Markíza, keď si ho zaplo takmer 1,3 milióna divákov. Pričinil sa tak o rekordný trhový podiel skupiny Markíza v prime-time od 19:00 do 23:00 hodiny a to od januára 2015.V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica zápasu Anglicko - Slovensko doposiaľ absolútne najvyšší tohtoročný rating 18,6 percenta a nadpriemerne vysoký trhový podiel 63,1 percenta. K obrazovkám pritiahol neuveriteľných 984 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol bezmála 1,3 milióna divákov.
Nemenej vynikajúco si z hľadiska sledovanosti počínal aj predchádzajúci prvý polčas tohto stretnutia, ktorý v cieľovej skupine 13-55 zaznamenal rating 13,2 percenta a podiel na trhu 56,7 percenta. Celkovo ho sledovalo 761 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mal až na vyše milióna divákov.V čase po 20:00 hodine pokračoval zápas predĺžením, ktoré v cieľovej skupine 13-55 výrazne zabodovalo s ratingom až 17,6 percenta a trhovým podielom 52,8 percenta. Posledné minúty slovenského účinkovania na UEFA EURO 2024 sledovalo 886 tisíc divákov starších ako 12 rokov a v čase vysielania si predĺženie zaplo viac než 1,2 milióna divákov.
Nedeľný rebríček sledovanosti menších staníc ovládla televízia Dajto s ďalším atraktívnym večerným zápasom Španielsko - Gruzínsko. Jeho prvý polčas zaznamenal nadštandardný rating 4,3 percenta a trhový podiel 14,4 percenta. Väčšinu divákov si udržal aj vo svojej druhej polovici, ktorá si pripísala rating 3,7 percenta a ešte vyšší podiel na trhu 17,3 percenta.Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v nedeľu v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13-55 silným trhovým lídrom, a to celodenne (share 37,8 percenta), ale najmä v prime-time medzi 19:00 až 23:00 hodinou s podielom na trhu až 51,0 percenta, ktorý je najvyšší od 12. januára 2015. Aj samotná TV Markíza bola s výrazným odstupom lídrom trhu celodenne (share 26,6 percenta) a s rekordným výkonom v prime-time 19:00-23:00 (share 37,8 percenta) od 1. mája 2016.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA