Keďže išlo o moju premiéru v porote Zlatého klinca, nevedel som si úplne predstaviť, čo očakávať. Našťastie sa ukázalo, že som dostal príležitosť stráviť dva dni v spoločnosti šikovných a inteligentných ľudí, ktorí dokážu debatovať s porozumením a otvorenou mysľou.
Pochopiteľne, potom čas ubieha veľmi rýchlo, a tak sa nám podarilo nabrať asi štvorhodinový sklz, za čo sa trpezlivo čakajúcim špecialistom úprimne ospravedlňujem. Asi nebude prekvapením, že najviac sa debatovalo o dvoch najväčších kampaniach uplynulého roka (Rešpekt a Julo), no mňa osobne nadchli aj práce, o ktorých som počul menej – napríklad Radosť víťazí, Kaufland mrkva alebo Sheesh benger. Tam som si dokonca aj rozšíril jazykové obzory.
Čo sa týka samotných výsledkov, je mi úplne jasné, že vždy bude niekto spokojný a niekto smutný. Som však presvedčený, že sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili, porotu niečím nadchli a môžu byť dávané za príklad toho, ako sa má robiť kvalitná reklama. Otázka Grand Prix bola otvorená do posledného okamihu a favoritov bolo viacero, no nakoniec ani jedna z hodnotených prác nedokázala strhnúť dostatočný počet porotcov. To iba potvrdzuje, že práce, ktoré Grand Prix dostanú, musia mať okrem dokonale odvedeného remesla aj niečo navyše. Iba vtedy majú šancu získať aj túto záverečnú poklonu.
Partnermi súťaže Zlatý klinec 2023 sú:
Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL
Ticketportal - partner kategórie OOH
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Kooperativa - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR
Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ
Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.