Český porotca Miki Karas hodnotí úroveň aktuálneho ročníka Zlatého klinca.
StoryEditor

Zlatý klinec 2023: Presne takto by sa mala robiť moderná reklama

21.09.2023, 09:12
Autor:
redred

Komentár k Zlatému klincu píše český porotca Miky Karas - Head of Brand Experience Innovate CZ.

Keď sa povie "slovenská reklama", ako prvá sa mi vybaví tá na ticho. Takže ako mi Zlatý klinec teraz rozšíril obzory o slovenskej reklame? Nasledujúcich pár riadkov zhrnie moje subjektívne dojmy nezávislého pozorovateľa. Predtým ešte ale k samotnej porote.

Myslím si, že tento rok sa zišla partia ľudí, ktorým je jasné, že Sajfa nie je koncept. V každej práci sme riešili primárne ideu, ktorá v dobrej kampani nesmie zostať v tieni exekúcie alebo napríklad použitej technológie. O tom sme najviac diskutovali pri oceňovanej práci pre Slovenskú sporiteľňu. Mnoho ľudí isto sklamalo, že sme žiadnej práci neudelili Grand Prix. A to aj napriek tomu, že sa v súťaži zišlo niekoľko veľmi silných prihlášok, žiadna z nich nebola v porovnaní s Grand Prix z minulých rokov natoľko silná, aby sa na udelení tej najvyššej ceny porota jednohlasne zhodla. To však nič nemení na obrázku, ktorý som si počas dvoch intenzívnych dní (prvý deň sme hodnotili od 8.30 do 02.00) o stave slovenskej reklamy urobil.

Slovenská reklama je čerstvá. A teraz nemysím iba tú, čo nájdeme na pultoch Kauflandu. Väčšina prihlásených prác v sebe nejakým spôsobom reflektovala aktuálne trendy a dobu. Tak, ako by sa mala moderná reklama robiť. Možno je to dané tým, že na Slovensku vnímam silnú generáciu mladých čerstvých kreatívcov. Pri osobných prezentáciách som si pripadal ako na Young Lions.

Slovenská reklama je odvážna. Veľa súťažných prác len nepromovala produkt, ale mala konkrétny postoj, svoj názor alebo sa snažila riešiť problém. "With great power comes great responsibility," povedal klasik, a presne to platí aj pre reklamu. Preto každá kampaň, ktorá sa snaží v spoločnosti niečo zmeniť, je dobrá kampaň. A takýchto sme tento rok videli dosť. Za to si zaslúžia pochvalu nielen agentúry, ale hlavne klienti.

Slovenská reklama je žiadaná. Stačilo sa rozhliadnuť okolo seba na slávnostnom odovzdávaní cien. To nebol event, na ktorom by si prišla partička kreatívcov rozdať ceny a vzájomne si poštekliť egá. Bola to spoločenská udalosť, na ktorej sa zišli ľudia, ktorí majú skutočný záujem o svoj odbor.

Skrátka, moji milí Slováci, vaša reklama je taká, akú by som chcel mať aj v Česku. Nezostáva nič iné, iba ďalej poctivo vyrábať koncepty, aby aj u nás vyrástla poriadna mrkva.

Partnermi súťaže Zlatý klinec 2023 sú:

Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL

Ticketportal - partner kategórie OOH

Tatra banka - partner kategórie CRAFT

ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN

SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA

Eallin Nomad - partner kategórie FILM

Kooperativa - partner kategórie DIGITAL

TV JOJ - partner kategórie MEDIA

Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION

Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR

Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ

Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.

 

01 - Modified: 2023-09-15 11:31:39 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, najlepšiu kampaň má Slovenská sporiteľňa a Kaufland 02 - Modified: 2023-09-14 22:01:27 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec 2023: Poznáme výsledky. Toto sú najkreatívnejšie reklamy roka
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. júl 2024 22:49