Ako ste s témou Age of A.I.pracovali pred eventom aj počas neho?
Téma je aktuálna a veľmi páčivá, my tou témou v agentúre žijeme už istý čas a preto bolo pre nás veľmi prirodzené sa do nej vžiť. Potešilo nás, že prišiel jeden z prvých eventov, aj keď nie prvý, v ktorom sme mohli naplno využiť všetky aktuálne získane informácie a pretaviť ich do eventu.
Umelá inteligencia bola výraznou súčasťou vizuality aj obsahu. Čo bolo pre vás technologicky aj kreatívne najťažšie?
Nielen tu, ale celkovo pri eventoch je najťažšie zladiť všetku technológiu a keďže tu tej technológie bolo naozaj veľa, bolo treba vychytať všetky možne problémy už v úvodnej fáze a nájsť spôsob, ako budú jednotlivé systémy spolu fungovať. Snažili sme sa A.I. zapojiť do každej jednotlivej zložky eventu, napríklad pri vytváraní zvukových jinglov, nástupových jinglov, grafike, tvorbe animácií jednotlivých kategórií... Najťažšie bolo asi samotné spracovanie A.I. bytosti, ktorá spolumoderovala event. Riešili sme nielen jej estetické stvárnenie ale aj ideologické, ako by takáto entita mohla vyzerať, fungovať, aký by malo mať hlas, vyjadrovanie a podobne.
Zaujímavo ste vyriešili aj dvojicu moderátorov. Ste spokojní s ich výkonom, hlavne toho, ktorý hral úlohu AI?
(smiech) S AI sme spokojní. Spokojní sme boli s obidvomi moderátormi, pretože to aj pre nich bola ťažká skúška. Vzájomná interakcia dvoch moderátorov, ktorí sa nevidia, je sama o sebe veľmi náročná. Vžiť sa do role AI a dokázať sa sústrediť dve a pol hodiny na také množstvo textu bolo o to náročnejšie, že Roman Juraško musel reagovať aj na dianie na stagei, rovnako ako Jakub Ťapák, ktorý sa musel sústrediť na všetkých oceňovaných, na svoj text a k tomu ešte aj na AI.
Bol pre agentúru tento event, ktorého sa zúčastnila kreatívno-marketingová brandža výnimočným?
Pre nás bol výnimočný v mnohých smeroch. V prvom rade inovatívnym prístupom, v druhom priestorom, ktorý svojou kompaktnosťou dokázal plnohodnotne nahradiť Istropolis a v neposlednom rade celým tímom na čele s Matúšom Bielikom, Róbertom Slimákom, Lukášom Račekom a kolektívom Leopardu, ktorých nadšenie sa pretavilo do samotnej realizácie.
Partnermi súťaže Zlatý klinec 2023 sú:
Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL
Ticketportal - partner kategórie OOH
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Kooperativa - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR
Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ
Súťaž Zlatý klinec je súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.