obchod, potraviny, nákupReuters
StoryEditor

Slováci najviac nakupujú v hypermarketoch

16.03.2017, 11:57
Autor:
rmrm
Hypermarkety pritom preferujú najmä obyvatelia Banskobystrického kraja.

Podľa prieskumu spoločnosti GfK Slovakia s názvom Shopping Monitor 2016/17 patria medzi najpreferovanejšie typy predajní, kde slovenskí spotrebitelia minú najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny hypermarkety (je to 36 percent), za nimi nasledujú supermarkety (24 percent) a necelú jednu pätinu tvoria diskonty (19 percent).

Hypermarkety najviac preferujú obyvatelia Banskobystrického kraja. Pre 43 percent obyvateľov sú hypermarkety hlavným miestom nákupu. Primárne v hypermarketoch nakupujú obyvatelia s príjmom domácnosti nad 800 EUR mesačne.

V kategórii s príjmom do 800 EUR majú vyššie zastúpenie supermarkety. Diskont je výraznejšie zastúpený v Bratislavskom kraji, kde ho ako hlavné miesto nákupu preferuje vyše jedna štvrtina obyvateľov (27 percent).

  • Dôvodom pre nákup v hypermarkete je primárne široký výber sortimentu a akciové zľavy.
  • Pri supermarkete je to hlavne blízkosť k domovu alebo k miestu zamestnania.
  • Špecifickým dôvodom nákupu v diskonte sú okrem blízkosti k miestu bydliska a zamestnaniu najmä celkovo priaznivé ceny v predajni.

Čo ľudia najčastejšie nakupujú?

Prednostné kategórie tovaru, pre ktoré chodia zákazníci do konkrétnej predajne, sú v prvom rade čerstvé ovocie a zelenina (71 percent) a nasleduje čerstvé pečivo (69 percent). Takmer dve tretiny dosahujú ďalšie dve kategórie  -  čerstvé mäso (64 percent) a jogurty (62 percent).

Prieskum Shopping Monitor zároveň potvrdil nárast trendu v nakupovaní biopotravín. Až 29 percent spotrebiteľov kupuje biopotraviny aspoň občas. Nakupujú ich predovšetkým ľudia do 39 rokov, s vyšším ukončeným vzdelaním a s vyšším príjmom domácnosti. Najviac sa biopotraviny nakupujú v Žilinskom, Nitrianskom a Trenčianskom, kde ich aspoň občas nakupuje viac ako 30 percent obyvateľov. Naopak, najmenej nakupujú biopotraviny obyvatelia Košického kraja, kde ich aspoň občas kúpi takmer jedna pätina (19 percent). 

01 - Modified: 2017-02-24 13:46:14 - Feat.: 0 - Title: Lidl otvoril najmodernejšiu predajňu na Slovensku. Ponúka aj nabíjačky na e-bicykle 02 - Modified: 2017-02-24 14:37:46 - Feat.: 0 - Title: Lidl reaguje na porovnanie potravín kúpených v Rakúsku a na Slovensku 03 - Modified: 2017-03-13 11:10:09 - Feat.: 0 - Title: Lidl má nový komunikačný kanál. Letáky vkladá do denníka 04 - Modified: 2017-02-24 15:10:27 - Feat.: 0 - Title: Kaufland začal veľký redizajn predajní. Pozrite sa, ako budú vyzerať 05 - Modified: 2017-03-08 09:36:31 - Feat.: 0 - Title: Kaufland je v novom spote exotický aj tradičný
01 - Modified: 2020-02-20 11:20:47 - Feat.: - Title: Prieskum: Viac ako polovica Slovákov by najradšej platila za svoje nákupy len bezhotovostne 02 - Modified: 2018-11-30 08:17:49 - Feat.: - Title: Slováci nakupujú v diskontoch a supermarketoch častejšie ako v minulosti 03 - Modified: 2018-07-12 10:13:36 - Feat.: - Title: V ad-hoc prieskumoch po GfK pokračuje Go4insight 04 - Modified: 2016-10-08 17:25:31 - Feat.: - Title: Tínedžerov je dnes ťažké upútať. Týmto značkám sa to podarilo
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. november 2024 11:02