Najmodernejšiu predajňu otvoril diskontný reťazec Lidl v Spišskej Novej Vsi. Je to v poradí 127. predajňa v sieti Lidl. Ide o technologicky i vizuálne najmodernejšiu predajňu.
Nová predajňa v Spišskej Novej Vsi je v poradí šiestou, ktorú Lidl na Slovensku predstavil v rámci svojho nového konceptu, ktorý, podľa slov Róberta Flachbarta, obchodného riaditeľa spoločnosti Lidl Slovenská republika, ponúka viacero benefitov pre zákazníkov i zamestnancov. „Ide o najmodernejšiu predajňu v portfóliu Lidl, jej výstavba trvala päť mesiacov. Z pohľadu zákazníkov je vzdušnejšia a presvetlenejšia. Zároveň ponúka aj vyšší komfort pre našich zamestnancov – ich priestory sú umiestnené na poschodí a nachádzajú sa v nich aj sprchy či školiaca miestnosť. V tejto predajni nájde uplatnenie viac ako 30 zamestnancov.“
Nová predajňa je aj v zhode s jedným z nosných cieľov reťazca – ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Je vybavená pokročilými technológiami, ako napr. spätné získavanie tepla z chladiarenských a mraziarenských zariadení, úsporné LED svietidlá v celom objekte, či chladiarenské zariadenia obsahujúce chladivo na prírodnej báze. Na parkovisku sú pre zákazníkov pripravené aj nabíjacie stanice pre e-bicykle a e-automobily.
Najmodernejšia predajňa má rozlohu predajnej plochy 1200 m2. Pre nakupujúcich je pripravených 97 parkovacích miest, z toho 4 sú vyhradené pre telesne postihnutých.
Nový koncept sa vyznačuje predovšetkým širšími uličkami, predajňa pôsobí vzdušnejšie a presvetlenejšie. Pozitívom sú aj zákaznícke toalety s prebaľovacími pultami a väčšie parkovacie miesta. Samozrejmosťou je vlastná pekáreň, ktorá bude zákazníkom viackrát denne ponúkať pečivo priamo z pece.
Pilotný projekt modernej predajne realizoval Lidl na Slovensku v Novej Dubnici a získal zaň medzinárodne uznávaný ekologický certifikát BREEAM v stupni „very good“. A prečo práve Spišská Nová Ves? „Máme neustále ambíciu rozširovať našu sieť predajní tam, kde na to vidíme potenciál. V Spišskej Novej Vsi sme doteraz mali iba jednu predajňu. O našich expanzných plánoch informujeme vždy v dostatočnom predstihu,“ povedal Tomáš Bezák, hovorca Lidl SR.