Slovenská agentúra s českým marketingovým tímom Pilsner Urquell majú už jednu spoluprácu za sebou. Minulé leto adaptovali slovenskú kampaň Master Bartender aj pre našich susedov.
„Mali sme iba jeden výstrel. Jednu prezentáciu nápadov, ktoré musia splniť všetky položky zadania a zároveň budú realizovateľné v danom čase. Pretože už o pár dní odchádzali účinkujúci na svoje olympijské prípravy. Žiadny priestor na chyby, skoro ako na olympiáde,“ priblížila proces tvorby kampane Andrea Vozárová, Account Manager v agentúre Socialists.
Rýchlosť a precíznosť sa neočakávali len od olympionikov, svoje schopnosti si preverila aj sama agentúra. Od briefu cez schvaľovanie, rozhovory s českými olympionikmi až po natáčanie prešli necelé tri týždne.
„Olympijské kampane sledujem každý rok a vždy som si hovoril, že toto musí byť pre každého športového fanúšika naozaj dream job. A ono to tak aj bolo, pretože od prvého kontaktu s olympionikmi až po natáčanie to malo v sebe ducha olympiády, ktorú 99 percent ľudí na svete nikdy nezažije,“ dodáva jeden z tvorcov kampane Richard Hanzlík.
Cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o 20-ročnej spolupráci a podpore medzi českým olympijským tímom a Pilsnerom Urquell. Ako však prepojiť tieto dve hrdosti Českej republiky a neznieť pritom nudne a predvídateľne?
V claime „Hrdý originál“ našla agentúra paralelu medzi olympijskými športovcami a jedným z najtradičnejších pív sveta. Pilsner Urquell, rovnako ako športovci, udáva vlastný štandard a nebojí sa ísť svojou cestou.
Pilsner Urquell oslovil štyroch českých olympionikov, ktorým agentúra pomohla napísať inšpiratívny list svojmu mladšiemu ja. V krátkych videách si olympionici zaspomínali, čo všetko museli urobiť, aby sa dostali až pred brány olympiády. A nešlo len o roky driny, ale aj o rozhodnutia meniace život.
„S každým športovcom sme si zavolali, aby sme spoznali jeho naozajstný športový príbeh a nielen to, čo sa dočítate na webe. Rozhovory nás milo prekvapili. Vtedy sme si boli istí, že máme super obsah a listy mladšiemu ja splnia svoj účel,“ dopĺňa Richard Hanzlík.
Motívom celej kampane je uvedomenie, že na to, aby bol na vás niekto hrdý, musíte byť v prvom rade hrdý sám na seba. Len tak dokážete podávať najlepšie výkony, neuspokojíte sa s priemerom a máte motiváciu posúvať veci o level vyššie.
„Nakrúcať spoty so športovcami je veľmi špecifické. Mali sme však šťastie na výber super osobností a samotné nakrúcanie bolo už len čerešničkou na torte. Nie každý si môže povedať, že robil caddyho Kláre Spilkovej,“ dodáva Peter Kačenka, kreatívny riaditeľ.
S odkazom vo fľaši je spokojný aj samotný klient, ktorý vyzdvihuje posolstvo kampane. Kateřina Hašková, Brand Manager Pilsner Urquell: „Díky kampani měli čeští sportovci prostor ukázat, že pokud to, co děláte, děláte poctivě, celým srdcem a dovedete se za to postavit, nikdy neprohrajete. Stejně tak to děláme v Pilsner Urquell už 179 let.“
Okrem hero videa a krátkych osobných videí vznikol ku kampani aj social media content a rádiospoty. Dokonca aj špeciálny merch, ktorý môžete doma pri oslave zlatej medaily vypiť. Kampaň je podporená limitovanou edíciou olympijských zlatých plechoviek, lebo netreba zabúdať, že Česko už jedno zlato doma má.
Vizitka kampane:
Agentúra: Socialists
Klient: Pilsner Urquell CZ
Strategy & planning: Dominika Múdra
Creative Director: Peter Kačenka
Idea & copywriter: Richard Hanzlík, Michaela Stanová
Graphic Designer: Rudolf Sakáč
Account Manager: Andrea Vozárová
Media: TRIAD Advertising, Wavemaker CZ
Produkcia: Silencio (réžia: David Chvátal)