Ikonická fľaša Pilsner Urquell mení etiketu. Pivovar mierne upravil dizajn, predovšetkým ale opustil všetky hliníkové a plastové prvky a jeho fľaša sa tak stala stopercentne recyklovateľnou. Zmenu sprevádza rozsiahla kampaň z dielne TRIAD Praha.
Napriek tomu, že etiketa celosvetovo uznávaného piva prešla skôr menšími vizuálnymi zmenami, z pohľadu použitých materiálov a ich dopadu na životné prostredie má premena veľký význam.
A práve s touto myšlienkou pracoval TRIAD ako s hlavným motívom novej komunikácie. „Veríme, že aj detail môže byť veľká vec. Dôležitú úlohu preto v našej kampani hrá exekúcia. Tá zapamätateľnou formou ukazuje a zdôvodňuje zmeny, ktoré by si spotrebiteľ možno sám ani nevšimol,“ hovorí kreatívny riaditeľ pražského TRIADu Rado Jankovič.
Vizuálne kampaň pracuje s digitálne rozhýbaným symbolom jeleňa. Ušetrený nerecyklovateľný odpad prirovnáva k váhe dospelého zvieraťa – za každý rok s novými etiketami Pilsner Urquell nevyprodukuje 106 ton odpadu, čo je váha až 530 jeleňov.
„Aby nebol číselný údaj pre divákov príliš abstraktný, pre lepšiu predstavu sme zvolili prirovnanie k jeleňovi. Vybrali sme ho nielen ako symbol českého a slovenského lesa, ale hlavne preto, že je častým a najťažším trvale žijúcim druhom na našom území,“ dopĺňa Jankovič.
Kvôli odstráneniu zlatej fólie z hrdla fľaše pracuje kampaň TRIAD s claimom Príroda nad zlato, ktorý sa celým kampaňovým obsahom nesie aj vo forme hashtagu #prirodanadzlato.
Zlatú fóliu na hrdle fľaše piva Pilsner Urquell nahradil recyklovateľný papier a zmenou k lepšiemu prešla aj celá etiketa, ktorá už neobsahuje žiadne plastové detaily. „Nový dizajn je pre nás predovšetkým ďalším krokom, vďaka ktorému sa pivovar posunie opäť o kúsok ďalej v rámci našej stratégie udržateľnosti. Z pohľadu dizajnu ide síce len o malú zmenu, v dlhodobom kontexte má ale na prírodu veľký dopad a tento motív sme volili ako ústredný aj pre kampaň, ktorá zmenu komunikuje,“ vysvetľuje senior brand manažérka značky Pilsner Urquell Zuzana Dudová.
Okrem čisto ekologických prvkov, pivovar inovoval aj dizajn fliaš a po novom ho doplnil reliéfnou rezbou zdôrazňujúcou symboly značky. Dizajn je zároveň jednotný aj pre všetky krajiny, do ktorých sa produkt vyváža.
Kampaň sa v priebehu mesiaca marec objaví na televíznych obrazovkách, v online médiách aj v obchodoch. Značka sa v komunikácii rozhodla využiť aj menej tradičné kanály – v spolupráci s českými aj slovenskými dizajnérmi pripravuje udržateľnú kolekciu oblečenia, vďaka ktorej sa ľudia budú môcť sami zapojiť do podpory organizácií, ktoré sa zaoberajú ochranou životného prostredia. Výťažok z predaja kolekcie poputuje prostredníctvom neziskového sektora na podporu prírody.
Okrem toho TRIAD pripravuje ako súčasť kampane aj rozšírenú realitu – po namierení kamery telefónu na fľašu sa objaví animácia s jeleňom, ktorá pomôže vysvetliť zmenu a jej dopady aj spotrebiteľom.
Vizitka kampane:
Klient: Pilsner Urquell
Kreatívna agentúra: TRIAD Advertising
Mediálna agentúra: Wavemaker
Social media agentúra SK: Socialists
PR agentúra: Bison & Rose
Produkcia: Stink Films
Réžia: Wolfberg
VFX: PFX studio
Account director: Vierka Steffeková
Creative director: Rado Jankovič
Copywriter: Lucie Kalousková
Art director: Gabriela Matušková
Graphic designer: Ondřej Czubaj
Strategy director: Adam Špina, Petra Jankovičová
Social media brand manager: Sam Sadovský