Značka Nike v 80. rokoch 20. storočia pochopila myslenie Američanov strednej triedy a priniesla im ponuku produktov, ktorú v tom čase vyhľadávali. Väčšina amerických obyvateľov prišla na chuť vtedajšiemu novému trendu trávenia voľného času- joggingu a aerobiku. Nie každý v tom bol samozrejme priekopník a tak sa značka rozhodla svoj claim postaviť na tom, že sa presadí ten, kto sa dokáže adaptovať a neskôr vynikne. Nezáleží na tom, kto ste, aké sú vaše fyzické, ekonomické alebo sociálne charakteristiky- Just Do It. Claim bol komunikovaný rok po tom (1988) , ako sa značka preslávila s reklamou Revolution od agentúry Wieden+Kennedy. V zrnitej a ľahko postrihanej reklame sa objavilo viacero športovcov, ktorí mali ľudom okrem iného predstaviť kolekciu Air.
O dôležitosti, ktorú má Nike a jej inšpiratívna výzva Just do it, svedčí aj známa scéna, v ktorej sa Forrest obutý v Nike rozhodne „z nejakého neurčitého dôvodu“ začať behať.
Tvárami reklám a ambasádormi populárnej značky bolo veľké množstvo známych športovcov, napríklad Matt Scott, ktorý sa objavil v reklame „No Excuse“, alebo celosvetovo uznávaný športovec Michael Jordan, Serena Williams, Aaron Gordon a Mo Farah.
Revolučnou kampaňou Nike bola aj Find Your Greatness, séria niekoľkých videí so špecifickými hlavnými hrdinami, ktorí mali silný životný príbeh, či amatéri alebo športovci. Spoty boli pripravené pri príležitosti Olympijských hier v Londýne v roku 2012.
Minuloročný Cannes ovládol Nike rovno s minimálne dvomi kampaňami. Cieľom kampane Da Da Ding bolo inšpirovať mladé ženy, aby sa venovali športu. "Da Da Ding" je súčasťou kampane Nike Just Do It, ktorá pochádza z dielne spoločnosti Wieden + Kennedy Delhi. Vo videu sa objavilo veľa známych športovcov a predstavuje neochvejný duch žien v Indii. Má za cieľ spustiť hnutie na zmenu spôsobu, akým je šport vnímaný v krajine. Za nás rozhodne jedna z najinšpiratívnejších prác minulého roka.
Ani kampaňou Unlimited sa nedala spoločnosť popri Da Da Dingu zahanbiť. Unlimited kampaň tvorilo veľké množstvo rôznych „podkampaní“ . Tri hlavné mini filmy s hrdinom prezentovali ich príbeh. Nike chcel kampaňou osloviť široké spektrum ľudí a my si myslíme, že sa mu to podarilo. Každý si vo videu mohol nájsť niečo svoje, čo ho inšpiruje. Posúďte sami.
Keď už sme pri Cannes, tento rok značka zaujala kampaňou Nothing Beats a Londoner.
V týchto dňoch Nike oslavuje 30 rokov claimu Just Do It. Ako tvár kampane si vybral hráča amerického futbalu Colina Kaepernick. Verejnosť však celá kampaň polarizuje na dve skupiny. Prečo je to tomu tak si prečítate v tomto článku:
A takto vyzerá spot, v ktorom sa americký športovec objavil.