Technologická spoločnosť R2B2 prevádzkujúca digitálnu reklamnú sieť uviedla na trh nový typ cielenia programatickej reklamy v HbbTV. Ide o cielenie na výrobné značky a modely televízorov. Vo svojej kampani ho ako prvá využila spoločnosť Skylink.
Ďalší, v poradí už ôsmy spôsob cielenia reklamy, a to na konkrétne značky a modely televízorov, ponúka programatický nákup reklamy v HbbTV cez sieť R2B2 Multiscreen.
Reklamné oznámenie môžu inzerenti zacieliť na divákov, ktorí vlastnia značky televízorov, na ktorých je dostupné HbbTV, a to sú napr. LG, Samsung, Panasonic a ďalšie. Zásah možno spresniť o série televíznych prijímačov alebo konkrétne modely.
„Inzerent má na výber hneď niekoľko spôsobov, ako bude pristupovať k cieleniu na divákov. Môže si zvoliť jednu alebo viacej značiek. Môže tiež svoje reklamné posolstvo zacieliť napríklad na OLED sériu televízorov alebo si vybrať staršie modely podľa ich obchodného označenia,“ hovorí David Kratochvíl, Key Client Manager zo spoločnosti R2B2.
Po novom dostupná metóda cielenia je k dispozícii pre oba trhy, na ktorých spoločnosť R2B2 prevádzkuje svoju reklamnú sieť v rámci HbbTV, teda v Česku i na Slovensku.
Tento typ cielenia už vo svojej kampani vyskúšala spoločnosť Skylink pre svoju aplikáciu Skylink Live TV. „Naša aplikácia je dostupná zatiaľ len pre smart televízie Samsung vyrobené od roku 2015. V spolupráci s R2B2 a za použitia novej metódy cielenia sme tak boli schopní vybrať značku a rok výroby televízorov. Tým sme sa dostali k segmentu divákov s televízormi pripojenými k internetu spĺňajúcimi tieto podmienky a mohli im tak ponúknuť stiahnutie aplikácie na skúšku zdarma,“ popisuje praktické využitie Tomáš Jelínek, Online Marketing Manager zo spoločnosti Skylink.