Zadávatelia programatickej reklamy v HbbTV na Slovensku získavajú novú možnosť cielenia podľa divákov sledovaného obsahu. Využiť ju môžu zatiaľ na troch televíznych staniciach - Markíza, Doma a Dajto.
Obsahové cielenie, ktoré spoločnosť R2B2 v Česku prevádzkuje necelý rok, sa teraz dostáva i na slovenské televízne obrazovky a rozširuje tak možnosti programatického nákupu reklamného priestoru v HbbTV.
Zadávatelia reklamy môžu zvoliť cielenie podľa kritérií zodpovedajúcich povahe relácie, ktorú diváci aktuálne sledujú. V praxi to znamená, že sa reklama začne zobrazovať iba v priebehu relácie, ktorá zvolenému cieleniu zodpovedá. Vyberať možno zo žánrov, medzi ktoré patria napríklad akčné filmy, drámy či komédie. So spresnením zásahu pomôžu i témy programu, ako sú seriály, cestovanie, veda a technológie či ďalšie. K tomu možno navyše cieliť na základe sociodemografie divákov.
„Sme radi, že naše obsahové cielenie funguje už i na Slovensku. S týmto automatizovaným typom cielenia zjednodušujeme proces nákupu reklamy v HbbTV, čím odpadá nutnosť manuálne vyhľadávať odpovedajúce relácie v televíznom programu a nastavovať niekoľko plánov pre reklamné posolstvo,” hovorí David Kratochvíl zo spoločnosti R2B2.
Reklamné oznámenie sa vďaka technológii HbbTV zobrazuje na televíznych obrazovkách v internetovej vrstve a sprevádza tak klasické televízne vysielanie. Medzi dostupné reklamné formáty patria bannery a videospoty.