Bannerová reklama v televízii s podporou HbbTV je inovatívny formát, ktorý aj napriek dostupnosti technológie stále na Slovensku čaká na svoj boom. Vo Wavemakeri sme sa tento formát, ktorý má podobu obrázka alebo videa zobrazujúceho sa na obrazovke zároveň s pôvodným vysielaním TV stanice, rozhodli využiť na podporu nového internet bankingu Slovenskej sporiteľne George. Navyše formát sme nakupovali pohodlne programaticky „na diaľku“, pričom sme boli prví, čo tak na Slovensku urobili.
Hoci je penetrácia HbbTV technológie na Slovensku stále nízka (aktívne ju využívajú necelé tri percentá domácností*), tento formát sme za ideálne rozšírenie kampane zvolili pre uvedenie spomínaného produktu z viacerých dôvodov:
- Formát je úplnou novinkou na Slovensku
- Reklama sa zobrazila aj mimo tradičných reklamných TV blokov
- Reklama sa zobrazila automaticky tesne potom, ako divák prepol na vybrané stanice (čiže nie po stlačení červeného tlačidla na diaľkovom ovládači ako pri známejších HbbTV formátoch).
Tieto výhody vnímal pozitívne aj klient. „Napriek stále nízkej penetrácií HbbTV technológie sme tento formát radi zaradili do mediamixu kampane George. Mediálna stratégia Slovenskej sporiteľne je vyskúšať vždy na vlastných kampaniach akékoľvek zmysluplné a technologicky zaujímavé formáty. Zámerom tiež bolo zaujať TV divákov aj iným než len klasickým TV spotom a zvýšiť tak možnosť budovania povedomia o produkte,“ hovorí Martin Hýrošš, Digital & Media Marketing Lead v Slovenskej sporiteľni.
Ako pri každej digitálnej reklame aj pri HbbTV banneroch bolo dôležité správne nastavenie frekvencie zobrazovania, aby sa banner neuchoval v pamäti ako otravný. Pri programatickom nákupe sme frekvenciu mohli nastaviť na úrovni IP adresy HbbTV zariadenia.
Náš názor
Neočakávajte veľké množstvá impresií a počítajte, že CPM bude drahšie ako pri bežných display kampaniach. Zatiaľ tento formát nakupuje minimum zadávateľov, rastúca súťaž o impresie však bude cenu CPM ešte zvyšovať.
Na druhej strane sú produkčné náklady bannerov neporovnateľne nižšie ako u TV spotov. Plus podľa Google práve TV rastie najrýchlejšie zo všetkých online screenov, dokonca rýchlejšie ako mobil. Zásah HbbTV zariadení sa bude zvyšovať, a tým aj záujem zadávateľov reklamy.
*zdroj: TNS PMT