Významný ročník Zlatého klinca priniesol aj mimoriadne množstvo kvalitných prác, čo je dôležitá správa pre celé kreatívne a reklamné odvetvie. Tento fakt sa dal vnímať už pri počte prihlásených prác a získaných shortlistov. Spoločenské témy a ich využitie v reklame a komunikácii vnímam ako najzásadnejší posun v obsahu. Inovatívne kreatívne riešenia zase potvrdzujú obrovský nárast investícií a fokusu v digitálnom prostredí.
Originalita je kľúčová
Základným kritériom hodnotenia je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita exekúcie. Originalita bola preto predmetom diskusie viacerých kvalitných prác, ktoré napokon stratili potrebné hlasy pre to najlepšie umiestnenie. Takýmito prácami boli napr. Walkswagen, Majsterky Európy po ťažkom boji, ale aj napokon ocenené Najkrajšie zvuky Slovenska a jeden z favoritov na celkového víťaza Hrdí a nezničiteľní.
V rámci našej multichannel poroty sme ďalej sledovali aj uchopenie kampane naprieč jednotlivými kanálmi a médiami. V kategórii Kampaň túto príležitosť najlepšie využili kreatívci v kampaniach Poďte sa viac dotýkať od Kofoly, Vzájomný rešpekt je ten najkrajší darček od Telekomu a aj small budget kampaň Nezomri pre Dr.Max. Súboj kampaní pre Gen Z a mladú generáciu napokon vyhral Swipe od Telekomu.
Nápaditosť idey, kvalita exekúcie, prispôsobenie sa štýlu a pravidlám, využitie influencera boli hlavné dôvody úspechu kreatívnej infiltrácie do subkultúry mladých.
Gratulujem oceneným, veľká úcta a rešpekt všetkým tvorcom za ich nápaditosť a posúvanie hraníc kreativity, zadávateľom za ich odvahu vyjadriť svoje názory a podporovať hodnoty, ktoré ovplyvňujú spoločnosť.
Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč.
Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:
Shutterstock - partner kategórie VISUAL
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Allfred.io - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN
Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.