Okrúhly 30. ročník našej najväčšej súťaže kreativity bol pre mňa prvým, čo sa týka účasti v hlavnej porote. Veľmi oceňujem zloženie multichannel odborníkov, medzi ktorými boli ľudia, ktorých z brandže rešpektujem z ľudskej aj profesijnej stránky. Stráviť s nimi čas analyzovaním a hodnotením prác bolo pre mňa veľmi inšpiratívne. Tento rok nám, na rozdiel od minulého, nepriniesol toľko výrazných obrovských launchov nových konceptov, no objavilo sa množstvo menších, no nemenej kreatívnych prác.
Čo ma zaujalo
Veľmi sa mi páčila smart otočka takého otrepaného média, akým je citylight, v kampani Na Slovnaft BAjku Raz Dva pre Slovnaft, alebo Najdôležitejší výber od ČSOB. Taktiež masterpiece Skutočná 0,0 na mape, pri ktorom sme všetci v porote len uznanlivo prikyvovali. Objavilo sa aj množstvo výborných CSR kampaní. Telekom opäť bodoval s viacerými prácami, no osobne mnou najviac rezonovala kampaň Správy, ktoré nikto nechce čítať. Zaslúžená Art Prix patrí kampani Lúka živých tradícií od Umeleckého súboru Lúčnica.
Case studies
Chcem tiež vyzdvihnúť úroveň case studies, ktoré idú kvalitatívne raketovo hore a nezaostávajú za tými zahraničnými, čím majú ešte väčší potenciál bodovať aj medzinárodne. Držím im palce, aby to tak bolo, pretože naše kreatívne riešenia sú, ako kedysi hovoril Zlatý Bažant: „Svetové, slovenské.“
Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč.
Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:
Shutterstock - partner kategórie VISUAL
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Allfred.io - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN
Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.