Avšak stále čoraz intenzívnejšie cítim stret hodnôt. Nemáme v našej brandži úplný súzvuk v tom, čo je dôležitejšie: ekonomický úspech, ktorý kampaň prinesie klientovi, alebo keď prispeje k zlepšeniu života čo i len jedného človeka. Som presvedčený o tom, že tieto dve veci sa nevylučujú, práve naopak. Veď najlepšie produkty a služby vznikli na to, aby zjednodušili a vylepšili naše životy. Čiže je to podľa mňa v tých najlepších prípadoch neoddeliteľné. Za všetky práce uvediem jeden príklad: vianočná kampaň Telekomu.
A ešte o niečo absurdnejšie mi pripadajú diskusie o tom, čo je jednoduchšie, či vytvoriť komerčnú alebo neziskovú kampaň. V našej agentúre akcentujeme spoločensky zodpovedné kampane a keď pracujeme na témach, ako napríklad násilie v partnerských vzťahoch, tak musíme dávať sakra pozor na každé jedno slovo, symbol, gesto oveľa viac, ako keby sme robili výpredaj paradajok či zľavu na tenisky.
Bol by som rád, keby sme sa vrátili k tomu, ako ľudia, ktorí vymýšľali inovácie, patenty, zlepšováky, uvažovali. Zaoberali sa tým, čo nám pomôže zlepšiť kvalitu života. Bol by som rád, keby sme si zároveň uvedomovali, akú silu máme vďaka tomu, že sme odborníci na komunikáciu, disponujeme kreatívnou a mediálnou silou a vieme vďaka tomu zásadne ovplyvniť pohľady ľudí na rôzne témy a prispieť tak k tomu, aby sa nám tu žilo všetkým lepšie. A aj to by malo byť podľa mňa posolstvom Zlatého klinca.
Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč.
Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:
Shutterstock - partner kategórie VISUAL
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Allfred.io - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN
Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.