StoryEditor

Pred Zlatým klincom stojí veľká výzva: Ako sa vysporiadať s originalitou a kopírovaním

18.10.2024, 08:20
Autor:
redred

Porotca Zlatého klinca a Creative Director Respect APP Ondrej Štefánik vnímal najmä dve výzvy v hodnotení prác. Prečítajte si jeho názor na aktuálny ročník.

Jednou bol prístup k posudzovaniu originality ideí a to do akej miery sú insajdy recyklované z tuzemských a zahraničných kampaní, čo je stále ťažšie odsledovať a druhou výzvou bolo nenechať sa ovplyvniť komunikovanou témou, najmä čo sa týka spoločensky zodpovedných projektov.

Silná téma akokoľvek zaujímavá a spoločensky dôležitá nesmie prebiť jej komunikačné spracovanie. Keďže sme v disciplíne komunikácia, oceňovali sme aj čitateľnosť, ľahkosť prevedenia a autenticitu, na rozdiel od komplikovaných konštruktov, v ktorých ambícia zaujať prerastala prevedenie.

Ako to už býva každý rok, veľa nápadov zlyhávalo na exekúcii, alebo naopak exekúcia prebíjala idey. Keďže porotu tvorili skúsení seniori s niekoľkoročnou praxou celkom odradzujúci pri pozeraní prác bol pocit déja vu.

Na Klinci skórovali aj práce, ktoré prinášali svieži humor, navodili pozitívne emócie. Zrejme všetkých nás bavili práce, ktoré boli v niečom outstand, fresh, s dobrým insajdom, nemali sme pocit, že sme ich videli v rôznych variáciách desiatkykrát, bavili nás práce, ktoré pôsobili smart, neboli nasilu sugestívne a ich sila bola v prirodzenosti a jednoduchosti.

Do budúcich rokov je výzvou, ako sa vysporiadať najmä s originalitou prác, kopírovaním, či už vedomým alebo proste nevedomým a ako reagovať na trendy z veľkých medzinárodných festivalov.

Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč. 

 

Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:

Shutterstock - partner kategórie VISUAL

Tatra banka - partner kategórie CRAFT

ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN

Eallin Nomad - partner kategórie FILM

Allfred.io - partner kategórie DIGITAL

TV JOJ - partner kategórie MEDIA

Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION

Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN

 

Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.

01 - Modified: 2024-10-18 09:40:54 - Feat.: 0 - Title: Povinné kvóty pre každú kategóriu Zlatému klincu neprospeli 02 - Modified: 2024-10-18 09:40:29 - Feat.: 0 - Title: Bol to jeden z kreatívne slabších ročníkov Zlatého klinca 03 - Modified: 2024-10-18 09:46:58 - Feat.: 0 - Title: Juraj Vaculík: Nestálosť reklamy ma stále fascinuje
01 - Modified: 2024-10-29 15:04:48 - Feat.: - Title: Pátrať po originalite reklamy je fakt napínavé 02 - Modified: 2024-10-28 08:07:24 - Feat.: - Title: Filip je pre nás veľký motivačný booster 03 - Modified: 2024-10-25 13:29:59 - Feat.: - Title: Rešpekt všetkým tvorcom reklamy za posúvanie hraníc kreativity a zadávateľom za odvahu 04 - Modified: 2024-10-24 12:30:51 - Feat.: - Title: Zlatý klinec potvrdil, že naše kreatívne riešenia sú svetové, slovenské 05 - Modified: 2024-10-21 07:00:00 - Feat.: - Title: Roman Biath o Zlatom klinci: Zažil som niečo, čo už dlho nie
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. november 2024 22:05