Správy, ktoré nikto nechce čítať, Slovník odcudzených slov, Zlatý Bažant 0,0, Nezničiteľná vlajka, redizajn loga Lúčnica, SWIPE, Loď a niekoľko ďalších boli práce, ktoré dominovali tohtoročnému Zlatému klincu. Potvrdili to aj ocenenia, ktoré získali a zároveň definovali benchmark pre nasledujúci ročník.
Kvalita týchto prác podržala do veľkej miery kreatívnu úroveň tohto ročníka, ktorý bol z môjho pohľadu jeden z tých kreatívne slabších. Množstvo prihlásených prác bolo len štandardne dobrých. Chýbala im originalita, jedinečnosť aj výraznejšie spracovanie.
Niekde bol výborný nápad, ale vizuálne veľmi chudobné alebo naopak. V iných prípadoch stačil len lepší slogan. Keď bol výborný insight, zaslúžil by si kreatívnejší nápad. Jednoducho stačilo málo, aby bolo viac prác, ktoré si koledovali o cenu.
Čo sa týka jednotlivých kategórií, tak v niektorých bol pretlak, v iných, naopak, žalostne málo prihlásených prác. Mali sme kategóriu design a tlačoviny, v ktorej bola prihlásená len jedna práca. Je to škoda aj premárnená šanca získať ocenenie.
Zaujímavou témou boli pre mňa prezentácie/case study. V niektorých prípadoch boli šibalsky lepšie ako samotný nápad alebo zbytočne dlhé, niekedy až únavné. V obidvoch prípadoch skôr kontraproduktívne pre porotcov. Aj tu platí, že menej je viac.
Ako fungovala porota, na čom si dala záležať a čo boli jej najväčšie úskalia, hovoria v podcaste Stratégií OK360°jej predsedovia Martin Woska a Juraj Kováč.
Zlatý klinec 2024 je za nami, charakterizovala ho do veľkej miery doba, v ktorej žijeme, spoločenské a sociálne témy pretavené do silných kreatívnych posolstiev. Aj to je naša úloha, pretože máme kreatívnu moc, ktorou dokážeme poukázať na veci priamo, otvorene a emotívne. Napriek tomu nám prajem viac veselších zadaní, humoru a pozitívnych emócií.
Partnermi 30. ročníka súťaže Zlatý klinec v roku 2024 sú:
Shutterstock - partner kategórie VISUAL
Tatra banka - partner kategórie CRAFT
ŠKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN
Eallin Nomad - partner kategórie FILM
Allfred.io - partner kategórie DIGITAL
TV JOJ - partner kategórie MEDIA
Ticketportal - partner kategórie PROMO & ACTIVATION
Slovnaft - partner kategórie CAMPAIGN
Súťaž Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a súčasťou slovenského reklamného priemyslu každoročne, už od roku 1994. Je organizovaná spoločnosťou Ad Awards Association, s. r. o. a pod záštitou Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačníka Stratégie.