Zlatý klinec je za nami. Agentúry už majú doma klince za svoje najúspešnejšie práce 30. ročníka. Kompletné výsledky si môžete pozrieť TU.
Stratégie každý rok odovzdávajú titul Agentúra večera. Inak to nebolo ani v piatok. Špeciálny klinec za celý ročník obhájila agentra THIS IS LOCCO. Čo stojí za ich tohtoročným úspechom podrobne rozoberáme v tomto článku.
Strieborná je ďalšia veľká agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Väčšinu ocenení a bodov zaznamenala so svojim top klientom Slovak Telekom. Mimoriadne úspešné boli hlavne ich spoločné kampane. V tejto kráľovskej kategórii porota ocenila až tri práce, čo rozhodne stojí za pozornosť. Zlato získala vianočná kampaň Vzájomný rešpekt je ten najkrajší darček.
Striebro má kampaň Správy, ktoré nikto nechce čítať a SWIPE - Klip podľa teba. Okrem toho má MUW klince ešte za prácu pre ČSOB Najdôležitejší výber a neziskovku Liga pre seniorov - Odsúdení na samotu.
Po Zlatom klinci je určite spokojná so svojim výkonom aj Istropolitana Ogilvy. V porotách aj v publiku galavečera najviac rezonovala ich práca pre Tesco Menštruačné šaty, ktorá má viacero klincov v kategóriách Kampaň, ESG, PR, Promo and Activation a Media.
Ďalšie klince Istropolitana pridala s prácami pre Magnu a Združenie sclerrosis multiplex.
V nasledujúcej tabuľke si pozrite, ako si v Zlatom klinci po sčítaní bodov za kovy aj shortlisty viedli všetky agentúry.
Poradie | Agentúra | Body |
1. | THIS IS LOCCO | 1170 |
2. | MUW Saatchi & Saatchi | 810 |
3. | Istropolitana Ogilvy | 580 |
4. | Wiktor Leo Burnett | 570 |
5. | Free Andy | 270 |
6. | MADE BY VACULIK | 250 |
7. | oh my DOT | 230 |
8. | Mannschaft | 190 |
9. | MullenLowe GGK | 160 |
10. | TRIAD | 125 |
11. | Respect APP | 90 |
12. | Ateliér Pútnici | 90 |
13. | EFFE Bratislava | 80 |
14. | applepie | 65 |
15. | JANDL | 50 |
16. | Markíza (prihlasovala samostatne, práca vznikla in house) | 50 |
17. | DIVINO | 30 |
Organizátorom súťaže Zlatý klinec 2024 je spoločnosť AD Awards Associaton, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.
Partnermi kategórií aktuálneho ročníka sú: Shutterstock, Tatra banka, Škoda Auto Slovensko, Eallin nomad, Allfred.io, Ticketportal, Slovnaft.