Suverénom a zároveň prekvapením tohtoročného vysielania sa jednoznačne stala kontroverzná novinka TV Joj Iveta.
Seriál rozobral citlivé témy, napríklad ako vzťah Slovákov ku rómskej menšine a veľa dialógov sa odohrávalo vo východniarskom dialekte. Hlavne prvé časti mali toľko divákov, že sa automaticky zaradil do rebríčka najsledovanejších programov Jojky. A to suverénne na prvé miesto.
Netradične spracovaný formát, úspešný realizačný tím - scenárista Peter Kolečko, režisér Ján Hřebejk aj hlavný kameraman Martin Žiaran a aj neopozerané herecké tváre ako Alžbeta Ferencová Slovákov pri obrazovkách jednoducho bavili. Týždeň čo týždeň si v nedeľu večer ku Ivete sadalo nad pol miliónové publikum.
Miniséria tak prekonala aj nasledovanejšie počiny TV JOJ a výrazne predstihla aj jej niekdajší najúspešnejší seriál Panelák, alebo Prázdniny či Naši.
Neporaziteľná
Osemdielna séria odštartovala dvojporciou v netradičný deň, v nedeľu 8. januára naozaj impozantne. Dosiahol v obchodne podstatnom komerčnom publiku 12-54 nadpriemerný rating 14 percent a podiel na trhu 36,5 percenta.
Druhý diel dosiahol o rating menej, 13 percent, ale podiel si udržal navlas rovnaký. V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov dosiahol prvý diel 799 tisíc sledujúcich a druhý diel 755 tisíc divákov.
No ak zarátame k tomu divákov, ktorý sa si seriál pozreli v archíve do troch dní po odvysielaní, tak sme ešte na lepších číslach. Oba diely si so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti 860 tisíc divákov. Teda prvý diel si pripísal ďalších 61 tisíc divákov a druhý dokonca nových 105 tisíc sledujúcich.
V januári odvysielala TV Joj celkovo 5 dielov tohto seriálu, ktoré dosiahli v komerčnej cieľovej skupine 12-54 aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný rating 13,5 percenta, podiel na trhu sa zastavil v priemere na úrovni 33,9 percenta a v univerzálnom publiku sledovalo januárové diely Ivety v priemere 749 tisíc divákov.
Medzi treťou a štvrtou časťou klesla Iveta sledovanosťou najvýraznejšie. A to až o 127 tisíc divákov. No stále sa držala nad polmiliónovou hranicou a túto pozitívne číslo si udržala až do poslednej časti.
Celá prvá séria sa môže pochváliť zaujímavými číslami. V komerčnej cieľovke 12 – 54 dosiahol seriál priemerný rating 11,3 percenta a podiel na trhu v priemere 27 percent. V Univerzálnom publiku sledovalo v priemere všetkých 8 častí 627 tisíc divákov nad 12 rokov. Zaradila sa tak ku úspešnému minuloročnéhmu počinu TV Markíza Druhá šanca.
Druhá séria bude, ale počkáme si na ňu
Televízia JOJ, po úspechu prvej série, nezaspala na vavrínoch a už stihla oficiálne potvrdiť prípravu druhej série. Tu im však skrížila plány konkurenčná TV Markíza, ktorá stihla uchmatnúť predstaviteľku hlavnej hrdinky Ivety do svojho nového projektu.
Komediálnej kriminálky, ktorú budú nahrávať v lete spoločne s českou Novou. TV Joj sa ani kvôli tomuto televíznemu prestupu roka Alžbety Ferencovej nechce vzdať a počíta s ňou do hlavnej úlohy aj v druhej sérii Ivety. No natáčať ju bude môcť až po letných mesiacoch, keď sa herečka uvolní po nakrúcaní seriálu pre televízneho lídra. Je teda pravdepodobné, že druhá séria príde do vysielania až v budúcoročnej sezóne.