Interaktívne funkcie na Instagrame podľa oficiálneho blogu Facebooku používa každý mesiac až 60 percent firiem. Ak hovoríme o používateľoch, všetky interaktívne nástroje na Facebooku, Instagrame a Whatsppe používajú ľudia na sociálnych sieťach každý deň v miliarde Stories.
Materská spoločnosť Facebook odtestovala väčšinu interaktívnych prvkov na Instagrame a teraz v predvianočnom období sa rozhodla nasadiť ich aj na svoju rovnomennú platformu. Sociálna sieť používateľom aj inzerentom oznámila, že rozširuje ponuku interaktívnych možností vrátane hier, reklám s rozšírenou realitou (AR) a reklám, v ktorých je možné hlasovať.
Pre značky je rozhodovanie používania rozšírenej reality jasné: v USA 63 percent opýtaných používateľov internetu tvrdí, že vyskúšalo produkt, ktorý značka ponúka s možnosťou použitia AR. Prieskum potvrdzujú aj výsledky interakcii na AR reklamu značky WeMakeUp. Dĺžka interakcie bola pri tomto type reklamy 38 sekúnd. To je dobrý znak toho, že používatelia by skutočne mohli na reklamy s AR reagovať.
Reklama s možnosťou hlasovania ponúka tri možnosti. Prvá je jednoduchá, používateľ iba zahlasuje vo výbere spomedzi dvoch možností a nič sa nestane. Druhá možnosť ponúkne používateľovi zahlasovať a po kliknutí na výber z takisto dvoch možností sa objaví stránka inzerenta. Postup v treťom formáte je rovnaký ako v druhom, avšak namiesto zobrazenia webovej stránky inzerenta sa používateľ preklikne do App Store alebo Google Store, ktoré mu ponúknu možnosť stiahnutia aplikácie.
Okrem dvoch spomenutých možností predstavil Facebook reklamný formát s možnosťou hrania hier. Ako príklad na svojom blogu uvádza hru značky Vans. Tento formát reklamy by mal byť dostupný globálne pre všetkých inzerentov.