Funguje to tak vždy. Na trhu je niekoľko aplikácií a zrazu sa objaví jedna, ktorá pritiahne pozornosť väčšiny používateľov. Reakciou ostatných je väčšinou skopírovanie zaujímavej funkcie na svoju platformu.
Sociálna sieť, ktorá tak urobí, maximalizuje svoj vlastný potenciál a tak sa snaží o udržanie používateľov na svojej platforme, veď im dokáže ponúknuť to isté. Tak ako to urobil Instagram so Snapchatom.
Nemuseli sme ani dlho čakať kým technologická blogerka Jane Manchun Wong uverejnila informáciu o tom, že Instagram testuje funkciu, ktorou sa populárna sociálna sieť TikTok preslávila.
Instagram is working on “Clips”, a Story Camera feature “inspired” by TikTok
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 11. septembra 2019
I have a mini surprise in my new blog: https://t.co/wOGfCOlQCg pic.twitter.com/pAd7NHA5nJ
Ide o takzvané Clips, ktoré používateľom umožňujú zaznamenávať krátke segmenty videí do jedného videopríbehu. Tak, ako je to možné na TikToku, aj na Instagrame pribudne funkcia upravenia rýchlosti videa a vloženia časovaču do jednotlivých videoklipov.
Materská spoločnosť Instagramu sa tak aktualizáciou snaží udržať si viac ako miliardu používateľov. TikTok ale od minulého roka neustále rastie a podľa posledných zverejnených informácií má viac ako 500 miliónov aktívnych používateľov.
Kľúčovým krokom spoločnosti Facebook je ponúknuť používateľom všetky funkcie tak, aby nemuseli sťahovať iné aplikácie a odchádzať tak zo všetkých jeho dcérskych platforiem.
Či sa Instagramu podarí pritiahnuť používateľov na svoju platformu po prípadnom zavedení funkcie je otázne.