Slováci sa nestratili. Na svete je už shortlist postupujúcich prác, ktoré sa pobijú o víťazstvo v súťaži Epica Awards 2022. Body z tejto súťaže sa počítajú aj do rebríčka Agentúra roka pre rok 2023, ktorú vyhlásujú Stratégie.
Porota zložená z redaktorov a senior reportérov vyberala z viac ako 3-tisíc prihlásených prác.
A na tieto finálové práce sa teraz pozrie hlavná porota, ktorá bude o absolútnych víťazoch online hlasovať od 23. novembra až do 2. decembra.
Počas špeciálneho online ceremoniálu 8. decembra sa odprezentujú víťazi zlatých cien a Grand Prix. Strieborní a bronzoví budú zverejnení na webovej stránke Epica Awards nasledujúci deň, 9. decembra.
Tento rok absentujú práce ruských agentúr, ktoré dostali stopku. Najvyšší počet prihlášok prišiel zo Severnej Ameriky a to vyše 400. Nasledovala Ukrajina s 396 prácami, Nemecko ich prihlásilo 276 a Francúzsko 158. Organizátori zaznamenali nárast prihlásených prác z Ázie, najmä Thajska, Číny a Indie.
Zo Slovenska sa na shortlist, teda do finále, dostalo sedem agentúr s desiatimi prácami.
Pozrite si, ktoré slovenské práce budú bojovať o ceny.
Effectivity
Na shortlist sa dostala s dvomi prácami v troch kategóriách. A to s príspevkom „Zastavme túto sériu“ v kategórii Medzinárodna efektivita v aktuálnej reklame a Reklame v reálnom čase.
Zabodovala aj ich práca "Takto vyzerá chuť" pre Kaltenecker v kategóriách Alkoholických nápojov a Reklamnej fotografii.
Kreatívna Dvojica
Táto agentúra postúpila do finále s eventom Lesný Barber, ktorý realizovali pre Harold‘s Barber & Tattoo. O práci sme písali aj my.
Mannschaft
V kategórii Doprava a cestovný ruch má Mannschaft shortlist s oceňovaným eventom Faster than a Train, ktorý realizovali pre Klaster Orava. S touto prácou sa minulý mesiac stali aj top prácou mesiaca v našich Stratégiách a bodovali aj na Zlatom Klinci.
MUW Saatchi & Saatchi
V kategórii Finančných služieb do finále postúpili s kampaňou poistenia Home office pre ČSOB poisťovňu.
THIS IS LOCCO
Uspeli a postúpili do finálových prác v kategórii aktuálna reklama a Reklama v reálnom čase s prácou "Neverte ruským rozprávkam" pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku.
TRIAD
Zabodovala v kategórii WWF grafický dizajn s prácou pre VÚB banku a v kategórii Zdravie a bezpečnosť s prácou pre Dobrého anjela.
Wiktor Leo Burnett
Agentúra sa pobije o hlavnú cenu v kategórii Nealkoholických nápojov s prácou pre Heineken Slovensko a v kategórii Brand identity s prácou pre Corwin.