Kontroverzná reklamná praktika s názvom ambush marketing sa vo svojich rôznych formách môže objaviť aj v rámci športových podujatí, ktoré sú momentálne jednými z najsledovanejších akcií tohto roka. Pozreli sme sa preto na to, ako sa jej brániť a aká je jej regulácia na Slovensku.
S blížiacimi sa olympijskými hrami v Tokiu sa opäť vytvára príležitosť zviditeľniť sa nielen pre športovcov, národné tímy a oficiálnych sponzorov podujatia, ale aj pre iných podnikateľov, ktorí sa rozhodnú využiť ambush marketing ako svoju reklamnú stratégiu, a to často bez toho, aby si boli vedomí toho, čo ambush marketing je.
Ambush marketing, ktorého doslovný preklad je marketing „útoku zo zálohy“, predstavuje kontroverznú reklamnú praktiku, ktorá spočíva v parazitovaní podnikateľa na publicite podujatia, osoby, značky alebo aj miesta, čím neoprávnene zvyšuje záujem o svoj produkt alebo služby.
Najčastejšie sa s ambush marketingom stretávame práve v súvislosti so športovými podujatiami, keď sa podnikateľ snaží pomocou reklamy odkazujúcej na podujatie získať sledovanosť a záujem verejnosti, ktorú by inak nezískal, hoci nie je oficiálnym sponzorom podujatia. Aj keď sa ambush marketing najčastejšie skloňuje so športovými podujatiami, v žiadnom prípade ho nemožno obmedziť len na túto oblasť.
Hostiteľ blížiacich sa letných olympijských hier 2021 v Tokiu sa postavil proti trendu zavádzania legislatívy mierenej proti ambush marketingu.
Formy ambush marketingu
Primárne rozdeľujeme ambush marketing na priamy a nepriamy. Kým v priamej forme ambush marketingu podnikateľ úmyselne využíva práva aleb...
Zostáva vám 85% na dočítanie.