Olympijské hry sú v porovnaní s inými športovými podujatiami nepochybne najdôležitejšou a najsledovanejšou udalosťou, ktorá značkám prináša veľké zviditeľnenie. Ako sa na sponzoringu podpísalo preloženie olympiády o rok a aké novinky pripravil Slovenský olympijský a športový výbor (SOŠV) pre fanúšikov, sme sa rozprávali s Kristínou Czuczovou, predsedníčkou predstavenstva spoločnosti Slovenská olympijská marketingová, a. s.
Pôvodne sa olympijské hry v Tokiu mali konať minulý rok, celosvetová pandémia však zapríčinila ich preloženie na tento rok. Čo to znamenalo pre partnerov, s ktorými ste mali podpísané zmluvy?
Bolo to veľmi zvláštne obdobie, lebo sa končil aj štvorročný olympijský cyklus partnerstiev. Niektorí tak prirodzene ukončili spoluprácu, ale väčšina našich partnerov, s ktorými sme počítali pri svojich aktivitách, ktoré sú združené s olympijskými hrami a ktoré plánujeme aj teraz v lete, zostali pri nás aj v tých ťažších časoch. Som veľmi rada, že sme sa stretli s pochopením pri presúvaní plnenia z jedného roka na druhý.
Zostali vám všetci partneri alebo nejakí pribudli či ukončili spoluprácu?
Stálo nás to veľa energie, presviedčať partnerov, aby zostali pri nás aj v neolympijskom roku. Plnenie našich záväzkov totiž nebolo možné v takej miere, ako bolo naplánované, hoci sme sa snažili preniesť do online sveta väčšinu svojich aktivít a priniesť partnerom alternatívne plnenia tak, aby sme ich značkám pomohli komunikovať to, čo potrebujú a má pre nich zmysel. Ale šport v online ťažko nahradíte.
Môžete porovnať objem sponzorských partnerstiev s LOH v Riu de Janeiro z roku 2016, prípadne so ZOH v Pjončangu z roku 2018?
Objemy sa určite znížili, napriek tomu sa snažíme produkovať podujatia a robiť projekty tak, aby to nebolo citeľné pre verejnosť, pre športovcov a ani pre našich partnerov. Odpovedala by som na túto otázku tak, že pandémia mala určite negatív...
Zostáva vám 85% na dočítanie.