Pred rokom nastala vo vedení agentúry Socialists zmena. Novým šéfom agentúry sa stal Martin Kukoľ, ktorý na pozíciu nastupoval s ambíciou rastu a naberania ďalších značiek do agentúrneho portfólia. Ako sa agentúre v roku poznačenom koronakrízou darí?
Už rok šéfujete agentúre Socialists. Ako by ste toto obdobie zhodnotil?
Na Leškovej som už spolu skoro štyri roky, takže som nešiel do cudzieho. Predtým som agentúru videl ako zamestnanec a moja jediná úloha bola podávať individuálny výkon, ktorý som mal v popise práce. Teraz je to znásobené – musím viesť tím, udržať dostatok klientov a zabezpečiť, aby sme dodávali kvalitnú a reprezentatívnu prácu tak, aby sme dokázali získať ďalších. Okrem toho sa musím učiť manažovať ľudí, vzťahy, riešiť personálne veci, financie a myslieť aj dopredu a plánovať. Veľmi veľa vecí sa učím za pochodu a tento rok ma obohatil o množstvo vedomostí, o ktorých som predtým netušil.
Keď ste pred štyrmi rokmi vstupovali na trh, prezentovali ste sa ako agentúra pre správu sociálnych sietí. Zmenilo sa to postupom času?
Už sme prerástli názov agentúry. Začínali sme ako dedikovaná social media agentúra, ktorá dopĺňala výkony našich sesterských agentúr. Prvé obdobie sme naozaj robili iba social media content a nič viac. Postupne, ako rástol trh a social, začali sa pridružovať ďalšie aktivity, ako napríklad videoprodukcia menších kreatívnych výstupov. Museli sme byť aktívni a všetko si robiť inhouse. A potom sa prilievaním väčších investícií do social začali robiť ďalšie on-top aktivity. Najprv to bolo tak, že ku kampaniam bolo treba urobiť ďalšie formáty, až to prerástlo do toho, že robíme komplet kampane.
Kedy nastal tento zlom?
Asi tento rok. V tejto chvíli nám viac ako polovicu tržieb tvoria kampaňové práce mimo feečkových klientov, ktorým zabezpečujeme pravidelný content. Získali sme si dôveru klientov, ktorí nám dávajú do rúk väčšie projekty, a za to sme vďační.
Tento rok ste prišli o dvoch feečkových klientov, Zlatý Bažant a Poštovú banku.
Áno, Zlatý Bažant odišiel z Leškovej celkovo a Poštová banka scvrkla budgety tak, že sme pre ňu prestali robiť content. Chvíľu sme museli vážne zv...
Zostáva vám 85% na dočítanie.