Mladý vysokoškolák sa prehrabáva antikvariátom, keď mu na hlavu spadne stará ošúchaná kniha. Nahlas si prečíta zopár slov – a spustí lavínu nečakaných situácií. „Zaklínadlo“ si otestuje na viacerých miestach a všade funguje.
Za videoreklamou projektu Chcem (sa) učiť nemčinu stoja mladí filmári Viktor Cicko a Kristián Grupač, ktorí sa podieľali na kreatíve aj produkcii spotu. „Chceli sme vytvoriť niečo odlišné od bežných motivačných reklám,“ predstavil zámer spotu Viktor Cicko.„Tým, že ide o online kampaň, mohli sme si dovoliť aj dlhšiu minutáž. Prišli sme teda s ideou krátkeho filmu, v ktorom sledujeme hlavného hrdinu počas jedného nečakaného popoludnia,“ dodal kreatívec.
„Zámer bol jednoznačný - opustiť reklamné stereotypy a vytvoriť spot so svojským charakterom, vlastnou hudbou a najmä nadnesenou nevtieravou atmosférou. Filmový jazyk sa od toho reklamného v mnohom odlišuje - čo má spoločné, je tlmočenie myšlienky. V čom je podľa mňa výhoda filmového spracovania je ilúzia toho, že z myšlienky sa stáva posolstvo. “Študuj nemčinu a vždy dostaneš niečo navyše“ znie ako dobrá výzva. Snažili sme sa, nech to je odľahčené a nenásilné,“ doplnil režisér spotu Kristián Grupač.
„Vieme, že hovoriť jedným cudzím jazykom v dnešnom mnohojazyčnom svete nestačí,” hovorí Alexandra Pappová, projektová manažérka Nadácie Volkswagen Slovakia a dodáva: „Preto sme sa rozhodli podporiť projekt, ktorý prinesie moderný a atraktívny spôsob výučby nemčiny. Program je naozaj pestrý a veríme, že osloví nielen tých, ktorí (sa) chcú učiť nemčinu, ale aj tých, ktorí ešte váhajú.”
Projekt realizujú traja odborní partneri: Goetheho inštitút, Katedra germanistiky, nederlandistiky a škandinavistiky na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a Katedra nemeckého jazyka a literatúry na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
Cieľovou skupinou projektu sú mladí ľudia – študenti stredných a vysokých škôl. V rámci projektu zažijú viaceré online vzdelávacie aktivity, naučia sa ako využívať moderné technológie, zabojujú o letný jazykový kurz v Nemecku a kopec ďalších vecí. Dôležitým cieľom projektu je zároveň motivovať budúcich pedagógov. „Tých, ktorí sa rozhodnú pestovať svoje znalosti nemeckého jazyka a literatúry ďalej na akademickej pôde, chceme motivovať, aby po skončení štúdia pôsobili v profesii učiteľa na slovenských školách,“ dopĺňa Pappová.
„V spote sa hlavná postava, predstaviteľ cieľovej skupiny projektu, ocitne v situácii, kde vďaka nemeckému „zaklínadlu“ získava zo všetkého „niečo navyše“, uvádza Lucia Jakubíková z PR agentúry Kharisma, ktorá zastrešuje PR komunikáciu projektu a dopĺňa: „Zaklínadlo je v skutočnosti, okrem vymysleného palindrómu, vlastne zdvorilá prosba nášho hrdinu preložená do nemčiny, či by mohol dostať trochu viac, hoci o tom sám nevie. Hlavným cieľom kampane je ukázať, že úsilie vložené do učenia (sa) cudzieho jazyka sa skutočne oplatí. Aj keď to nejde tak ľahko, ako vďaka kúzelnému lexikónu.“
Kampaň bude prebiehať v online priestore, najmä prostredníctvom sociálnych sietí Facebook a Instagram. Videospot doplnia ďalšie autentické videá od študentov a budúcich a súčasných pedagógov a lektorov nemeckého jazyka.
Vizitka:
Produkcia: popstudio
Zvuk: Michal Paluga
Hudba: Richard Nichta
Colorgrading: Mária Pinčíková
Strih: Vladimíra Vrbiňáková
Kamera: Viktor Cicko
Réžia: Kristián Grupač