Ako rodičia uvažujú o budúcnosti svojich detí? A aké budú odpovede, ak túto otázku položíme rodičom detí s autizmom? Toto je východisková pozícia kampane „Budúcnosť je pre mňa...“, ktorú realizuje Nadácia Volkswagen Slovakia s cieľom priblížiť svet ľudí s autizmom širokej verejnosti. Celá kampaň je postavená na autentických vyjadreniach rodičov detí s poruchou autistického spektra (PAS), ako aj odborníkov, ktorí sa týmto deťom venujú.
Ideu kampane „Budúcnosť je pre mňa...“ vytvorila PR agentúra Kharisma. „Najsilnejším atribútom kampane je jej autentickosť,“ predstavuje ju Lucia Jakubíková z tímu agentúry. „Vedeli sme, že ak chceme priblížiť svet rodín s autizmom, najlepšie to dosiahneme ich vlastnými slovami. Zvolili sme tému budúcnosti, ktorá sa dotýka každého z nás a vďaka tomu nám to uľahčí vcítenie sa do situácie niekoho iného,“ vysvetľuje Jakubíková.
Motív kampane zároveň reflektuje grantový program Budúcnosť aj s autizmom, prostredníctvom ktorého Nadácia finančne podporuje aktivity smerujúce k rozvíjaniu individuálneho potenciálu detí s autizmom.
Symbolom kampane sa stala ilustrácia, ktorú vytvorila Slavomíra Ondrušová: „Vidíme tvár, ktorá vykúka spoza rúk – vyjadruje zvedavosť a optimizmus, aj uzavretie do vlastného, bezpečného sveta, čo je vlastné každému jednému z nás. Zároveň však s úsmevom hľadí na okolitý svet.“
Nadácia predstavila kampaňový spot začiatkom augusta, je postavený na citáciách od rodičov detí s autizmom. Vzdelanie a podpora. Možnosť poradiť sa, príležitosti, dôstojný život, nádej... Toto sú slová, ktoré uviedli v súvislosti s predstavou budúcnosti pre svoje deti. Silu vyjadrení podčiarkujú hlasy hercov Michaely a Martina Kaprálikovcov, ktorí ich pre spot nahovorili. Spot vznikol v štúdiu agentúry Fruits, ktorá zohľadnila aj súčasnú epidemiologickú situáciu a bezpečnosť rodičov a detí.
„Našim cieľom bolo predstaviť autentické príbehy rodičov detí s autizmom a bola pre nás výzva urobiť to bez ich priamej účasti. Rozhodli sme sa preto upriamiť pozornosť divákov na hlavné posolstvo formou citácií. Všetky elementy spotu – animácie, hudba, vizuál – sme nastavili tak, aby vynikli jednotlivé myšlienky. Hlasy manželov Kaprálikovcov dokázali tieto vyjadrenia zhmotniť a predostrieť divákom potreby, očakávania i sny rodičov detí s autizmom – a ich nádej na budúcnosť, ktorá umožní ich deťom žiť svoj život naplno,“ predstavil spot Tomáš Majláth z agentúry Fruits.
„V rámci napĺňania poslania Nadácie sa angažujeme v rôznych oblastiach pomoci – jednou z našich dlhodobých tém je aj autizmus. Prostredníctvom šiestich ročníkov grantového programu Budúcnosť aj s autizmom sme venovali na pomoc organizáciám pracujúcim s deťmi a dospelými s autizmom 237 000 eur,“ hovorí Ľubomíra Repáňová, projektová manažérka Nadácie Volkswagen Slovakia a dodáva: „Tento rok sme sa rozhodli okrem priebežnej komunikácie a predstavovania podporených organizácií zdôrazniť dôležitosť tejto témy aj formou samostatnej komunikačnej kampane.“