365.bank spolu s Poštovou bankou spúšťajú bezkontaktné transakcie v celej sieti 187 bankomatov. Bezkontaktnú technológiu tak budú môcť využívať klienti oboch bánk nielen pri platení u obchodníkov, ale aj pri výbere peňazí z bankomatu a kontrole zostatku na účte. Funkcionalitu môžu využívať aj klienti iných bánk, a to aj v prípade, ak ju bankomaty ich bánk nepodporujú.
“Bezkontaktné transakcie v bankomate sú rýchlou, pohodlnou a bezpečnou cestou, ako získať hotovosť, či zistiť stav prostriedkov na účte. Stačí priložiť platobnú kartu k čítačke a zadať PIN ku karte. Výhodou je, že klient môže použiť namiesto karty aj mobil alebo hodinky”, uvádza Linda Valko Gáliková, PR manažérka 365.bank.
Pri bezkontaktných transakciách nie je možné reťazenie transakcií. Ak si klient bude chcieť vybrať hotovosť, ale najprv si potrebuje pozrieť zostatok na účte, po jeho skontrolovaní sa transakcia ukončí. Pred výberom hotovosti je potrebné kartu opäť priložiť a zadať PIN. V prípade, že klient potrebuje spraviť viac krokov, je preto vhodnejšie kartu vložiť do čítačky a nie ju iba k čítačke priložiť.
Bezkontaktne nie je možné vykonať len zmenu PIN kódu. Ten sa totiž zapisuje priamo na kartový čip. Pri zmene PIN-u preto dostane klient najskôr informáciu, že to nie je možné bezkontaktne a po skončení transakcie musí kartu vložiť do čítačky.