Do rubriky talentov sme sa rozhodli osloviť Veroniku Podmakovú, copywriterku z agentúry Wiktor Leo Burnett.
Veronika prvýkrát okúsila reklamu v roku 2013, keď ju z TRIADu vzali do 10-dňovej agentúry. Po nej nasledovali stáže, tri a pol roka v Mayer/McCann Erickson a momentálne už rok a pol, ako sama hovorí: "spokojne kopíkuje u Wiktora". Medzi ocenené práce, na ktorých spolupracovala, patria Ale hejt neskryje pre Nadáciu otvorenej spoločnosti, #PREPACMEKAC pre Burger King alebo viaceré kampane Poštovej banky, napríklad Fantomas, Navždy mladí alebo Dress Release.
Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
Ťažko vybrať jednu a navyše, stále dostávam kopu skvelých rád. Bez nich a bez toho, aby som ich počúvla, by som sa neocitla ani v tejto rubrike.
Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Hmm, Bratislavčania ma teraz asi vypískajú, ale bývania v Trnave. V tomto meste som vyrastala, je perfektné a naozaj ho zbožňujem. Každodenné dochádzanie si však neviem predstaviť.
Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
Po epickom týždni v Cannes plánujem urobiť všetko pre to, aby som sa raz ocitla na tom pódiu. :) A popritom také drobnosti, ako presťahovať sa do vlastného...
Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Mojím snom je pravidelne športovať a mať z toho ešte aj radosť. A veľa veľa cestovať.
Čo vás najviac motivuje?
Keď spustíme kampaň a páči sa aj niekomu inému ako ľuďom z nášho tímu.
Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Začni športovať už teraz, možno ťa to do dvadsaťosmičky chytí.
Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Pages, Spotify a stolný kalendár.
Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
Klasika... Instagram, Spotify, Netflix a HBO GO.
Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Absolútne súhlasím s porotou Zlatého klinca. Kampaň Slovensko žije všetkými farbami mala všetko, čo má moderná kampaň mať- jednoduchú ideu, lokálny kontext a hlavne pri prezentácií na Zlatom klinci bolo vidno, že tvorcovia to mali všetko premyslené do posledného detailu.
Práca, na ktorú ste najviac hrdá?
Som hrdá, ako sa nám darí posúvať brand Poštovej banky a práca na tomto klientovi ma naozaj baví. Musím však priznať, že kampaň pre Burger King bola tak trochu splnený sen.
Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Fuu, po Cannes Lions mám takých značiek asi milión! Dlhodobo sa mi najviac páči komunikácia značiek Burger King, Hornbach a Ikea, ale v poslednom období si brutálne idem Gucci. Ich kampane sú vizuálne porno a tlieskam ľuďom, čo im riešia casting. Je neskutočný, určite si Gucci follownite na Instagrame.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Zomri!
Koho v brandži najviac obdivujete?
Každého, kto si aj po mnohých rokoch v reklame svoj job stále užíva a nejde automaticky „na istotku“. Ako napríklad Keďo s Lefom. Oni sú úplní blázni.
Čím ste chceli odmalička byť?
Asi do desiatich rokov latinsko-americká speváčka. Ideálna Natália Oreiro. Na strednej škole, keďže som vyštudovala obchodnú akadémiu, tak logicky generálna riaditeľka NBS-ky. No a na výške som prišla na to, že najviac ma predsa len baví písať a vymýšľať. Sprostosti.
Od čoho ste závislá?
Od rodiny, frajera a najlepšej kamarátky.
Aké Slovensko si želáte?
Páčilo by sa mi Slovensko, bez pretvárky a falše. Hneď by tu bolo krajšie. Hneď by tu bolo viacej pohody.
Rozhovor vyšiel v printovom vydaní júlových Stratégií.