V pravidelnej piatkovej rubrike Talenty z brandže sa na zodpovedanie odľahčených otázok podujala Patrícia Reichlová z agentúry MUW Saatchi & Saatchi.
Patrícia sa pred prácou v reklame venovala rôznym aktivitám v neziskovom sektore. Pracovala a stážovala v občianskych združeniach ako Nexteria či Teach for Slovakia. Je alumni Nexteria Leadership Academy, trojročného vzdelávacieho programu pre vysokoškolákov, ktorý prepája študentov rôznych odborov s inšpiratívnymi osobnosťami z biznis prostredia či verejného života.
Momentálne dva roky pôsobí ako strategička v reklamnej agentúre MUW Saatchi & Saatchi, kde pracuje pre všetkých agentúrnych klientov, primárne ČSOB, Šariš a Bioderma. Patrícia je víťazkou národného kola Young Lions v kategórii Print.
Na čom aktuálne pracujete?
Riešime teraz dosť komplexné strategické zadania pre viacerých klientov. Niektoré kampane budete môcť vidieť už túto zimu, iné až v novom roku. V každom prípade sa máte na čo tešiť.
Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?
Mojou srdcovkou je Sli.do kvôli jeho firemnej kultúre a podpore neziskových aktivít na Slovensku. Sli.do má kvalitný produkt a customer care. Pôsobí globálne, už to nie je žiaden startup, ale scaleup s veľkým potenciálom ďalej rásť. V tom bude zohrávať veľkú úlohu práve marketing.
Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť ľubovoľne si vybrať?
Procter & Gamble. Je to značka, ktorá už nemusí vysvetľovať, na čo slúžia jej produkty. Môžete preto hľadať hlbšie ľudské insighty a otvárať dôležité spoločenské témy. P&G zároveň stojí pred výzvou riešiť udržateľnosť svojich produktov, takže by táto práca mohla mať skutočne pozitívny dopad.
Zisťovala som si, aké sú možnosti tam pracovať už počas výšky, keď som chodila na P&G Sales Academy. Marketingové oddelenie však na Slovensku nemajú, preto moje kroky nakoniec viedli iným smerom.
Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?
Rada sa vzdelávam. Som taký večný študent, ktorý potrebuje neustále nové podnety a rozširovať si obzory. Mám rada knihy, podcasty, diskusie, kurzy či konferencie.
Keď som pred pár mesiacmi ukončila Nexteria Leadership Academy, mama len s úsmevom poznamenala, že dúfa, že si dám nejaký čas pauzu a neprihlásim sa hneď do ďalšej školy. Ak mám byť úprimná, pri mojej povahe je to asi len otázka času.
Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?
Určite by som ocenila rýchle čítanie. Kupujem knihy rýchlejšie, ako ich stíham čítať.
Na druhej strane je však obmedzené množstvo času dôvodom si viac vyberať, do čoho sa najbližšie pustím a lepšie využívať čas.
Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?
Trpezlivá, pracovitá a analytická.
Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?
Minulý rok som sa dostala na shortlist súťaže Young Marketer. Podobne ako pri Young Lions, išlo o súťaž pre marketérov do 30 rokov. Našou úlohou bolo vypracovať komunikačnú stratégiu pre program sociálneho bankovníctva SLSP. K sociálnemu podnikaniu mám veľmi blízko a veľa mojich priateľov sa pohybuje práve v tejto sfére.
Zároveň si to skúšam teraz aj na vlastnej koži, keď rozbieham projekt na podporu lokálnych iniciatív v rodnom Prešove. Verím, že o ňom budete už čoskoro počuť.
Na čo ste pyšná?
Ja sa teším z úplných maličkostí, ktoré môžu byť pre niekoho veľmi obyčajné. Napríklad to, že chodím do práce na bicykli, je niečo, na čo som hrdá. Nie je to síce žiadna diaľka, no ako športový antitalent som sa cyklistike roky vyhýbala. Chytilo ma to minulý rok a odvtedy si užívam, keď si cestu domov predĺžim o niekoľko kilometrov.
Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?
Nemáš, čo stratiť. Vieš len získať. Aj keď ti niečo nevyjde, vždy sa vieš učiť zo svojich chýb. Je to však lepšie ako neurobiť vôbec nič. Nezahadzuj preto príležitosti, ktoré sa ti naskytnú. Urob to jednoducho najlepšie ako vieš a ostatných nerieš.
Aké knihy by ste čitateľom odporučila?
Myslím, že povinnou literatúrou pre každého by malo byť Hľadanie zmyslu života od Viktora Frankla, ktorý približuje život v koncentračnom tábore. Súčasné dianie v spoločnosti zaujímavo reflektuje Opuštěná společnost od šéfredaktora Respektu Erika Tabéryho. Z marketingových knižiek je pre mňa zatiaľ topka The Idea Writers od Teressy Iezzi.