PIatok už tradične patrí rubrike talentov. Dnes predstavujeme Zuzanu Guothovú, ktorá pracuje v agentúre Respect APP na pozícii Senior Art Director od marca. Pod palcom má hlavne značky Tento a Prvú stavebnú sporiteľňu.
Vyštudovala grafický dizajn na londýnskej Shillington College, po škole nastúpila do MUW Saatchi & Saatchi, kde bola skoro 7 rokov a niečo cez rok pôsobila v Mayer McCann Erickson. V minulosti pracovala na klientoch ako Kooperativa, Aupark, JNTRE, Šariš, Pilsner Urquell, Smädný Mních, Satur, Potraviny Kraj, Alo Diamonds, Coca-Cola, Hotel Lomnica či Komenského inštitút.
Na čom aktuálne pracujete?
Je toho viac, ale momentálne asi najintenzívnejšie na jesennej kampani pre Prvú stavebnú sporiteľňu.
Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?
V MUW som tri roky robila Aupark a to práve v momente, keď sa rozhodli výrazne profilovať ako módna destinácia. Stála som pri zrode nového komunikačného konceptu po otvorení zrekonštruovaného nákupného centra v Bratislave a konceptu pre Hriešne dobré nákupy, ktorý v podstate funguje doteraz.
Túto prácu okolo módy som si mimoriadne užívala... spolupráca s módnymi návrhármi, fotenie s Braňom Šimončíkom… Niečo podobné by som si kedykoľvek rada zopakovala. Teda odpoveď znie nejaká módna alebo beauty značka.
Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť ľubovoľne si vybrať?
Takúto značku už mám vo svojom portfóliu. Minulý rok som mala príležitosť robiť na dvoch veľkých lokálnych kampaniach pre Coca Colu. Dokonca som mala možnosť zažiť natáčanie so zahraničnou produkciou a režisérom Robertom Llauró, ktorý pôsobí prevažne v New Yorku a s ktorým materská spoločnosť dlhodobo spolupracuje. Zážitok bol stretnúť aj dvorného foodstylistu Coca-Cola, Adriana Jendrosz, ktorý je legendou. Podľa jeho presných inštrukcií sa Cola-Cola stajluje už pár desaťročí. Zaujímavosťou okrem iného je, že Jendrosz spolupracoval s takými režisérmi ako Ridley Scott, či Wim Wenders.
Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?
Nevybavujem si nič také, ale ja viem prekvapiť aj samú seba - napríklad keď vidím úspešne zrealizovanú kampaň. Každý projekt je nová výzva, pred ktorou mávam rešpekt, preto ma niekedy prekvapuje, ako sme to dokázali :) Samozrejme, nie je to výsledok len mojej práce, ale celého tímu.
Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?
Za noc by to asi nebolo možné, ale keby to možné bolo, tak by som chcela tvoriť parfémy. Mám takú malú parfémovú obsesiu. Je to pre mňa veľmi fascinujúci svet… fantázia zhmotnená do jedného flakónu.
Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?
Večne nespokojná, sem-tam premotivovaná, v hĺbke duše vďačná.
Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?
Nezblázniť sa.
Na čo ste pyšná?
Že mám okolo seba dobrých a inšpiratívnych ľudí, že sa mi konečne podarilo zorganizovať si veci v počítači - myslím, že špeciálne kreatívci tento môj malý triumf ocenia :), že som dokázala vyštudovať v cudzom jazyku a za vlastné peniaze… Chvalabohu stále sa niečo nájde.
Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?
Neboj sa požiadať o radu ľudí, ktorých obdivuješ, aj keď vzbudzujú v tebe rešpekt. Ja som mala na začiatku mojej kariéry mimoriadne šťastie na mentorov a ľudí, s ktorými som spolupracovala, doteraz to považujem za svoju najväčšiu devízu.
Čo môžeme od vás najbližšie čakať?
Kolega nás minule v práci zabával veštbou z tarotových kariet.... A je sa na čo tešiť :)