Včera, v pondelok 18. júna, sa začína Cannes Lions - 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.
Tipujte s nami víťazov. Tentoraz sme si na mušku zobrali tieto dve kampane:
THE TIMES “JFK - UNSILENCED” Rothco - Accenture Interactive, Dublin
vs.
NIKE “NOTHING BEATS A LONDONER” Wieden + Kennedy, London
|
Marek Surovec Pre mňa je víťazom JFK. Páči sa mi myšlienka toho, ako nepriamo upozorňujú na absolútny kontrast rétoriky a postoja dvoch prezidentov – súčasného a minulého. Ako jednoducho, bez akejkoľvek agresie či priamej konfrontácie v podstate podsúvajú hlas rozumu v čase, kedy najmocnejší lídri sveta šíria presný opak. Times svojou cestou v čase ukázali, ako sa dá inteligentne, prostredníctvom technológií a veľkej osobnosti z minulosti reagovať na súčasnú situáciu vo svete. Zaslúžia si minimálne sedmičku. Naproti tomu Nike vytiahli lokálny London insight a hrajú na istotu v peknom, akčnom prevedení. Páči sa mi posun do ulíc brtiskej metropoly, aj každodenný boj s jeho nástrahami, aj dramaturgia aj hudba … ale príde mi, že už som to jednoducho videl. Asi som už rozmaznaný, ale čakal som niečo trochu viac. Že som dobrý človek, dám im šestku. |
|
Marcela Šimková JFK je spojením minimalizmu, čistoty, zároveň mimoriadne jednoduchého a kreatívneho nápadu. Zaujala najmä čistota celého konceptu, ktorý necháva vyniknúť jednotlivým myšlienkam. Celý koncept sa mimoriadne hodí, až pristane The Times ako značke. Vyjadruje pomerne jasne postoj a názor bez toho, aby vám ho vnucoval. Za mňa deväť. Nike ma zaujal najmä spracovaním. Skvelá hudba, prekvapujúca nadväznosť, dobré strihy a kamera. Nike sa podarilo urobiť vtipný a dynamický produkt. Na rozdiel od JFK však zaostáva pri kolónke neočakávané a prekvapujúce. Nike baví a udrží vašu pozornosť, ale neodpáli vás s pokrikom: toto som nečakal. Preto šesť. |