Už v pondelok pondelok sa začína vo francúzskom Cannes 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete - Cannes Lions. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.
Pozrite si spolu s nami dvadsať najhorúcejších favoritov na sošky levov. Postupne zverejníme všetkých dvadsať kandidátov, pričom pri každom zverejnenom spote uvidíte aj komentár odborníka z agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií, ako aj názor, ktorá reklama z reklamného battle je zaujímavejšia.
Hodnotíme tieto reklamy:
Audi "Clowns" - Audi UK
vs.
P&G The Talk - BBDO (New York, USA)
|
Denis Schvarcz riaditeľ digitálu, Mafra Slovakia Reklama Audi je podľa mňa veľmi milá. Ako keby ale vychádza z claimu, alebo ako keby záverečné posolstvo „clown proof“ bolo priložené trochu nasilu. Remeselne vynikajúce prevedenie, klip ma bavil po celý čas. Procter and Gamble ukázal cestu, ktorú by som rád videl jedného dňa aj na Slovensku. Diskusiu o spoločnosti, hoci aj v rámci reklamnej kampane. Len sa obávam, že sa jej nedožijeme, hoci motívov by sme si vedeli nájsť neúrekom. Známky : Audi: 8, P&G: 10+ |
|
Martin Ondrušek Ťažko zhodnotiť, ktorá z týchto dvoch reklám je lepšia, pretože na diváka vyťahujú absolútne odlišné zbrane. Audi pracuje s nápaditou, vtipnou metaforou na “hlúpe” veci, ktoré sa vám na ceste môžu stať a vďaka Audi technológiám môžete tieto veci predvídať. Nádherne spracované, nekomplikované, zábavné. Naopak P&G v stavili na kontroverznú, silnú sociálnu tému, ktorá hýbe nielen Amerikou, ale celým svetom desaťročia, až storočia a rozdielne reakcie na kampaň jasne ukazujú, aká silná tá téma je. Úplne iný prístup a silná emócia. Milujem reklamný “film” a veľmi fandím obom kampaniam, pretože obe sú super. Známkujem takto: AUDI “CLOWNS” 7+, P&G “THE TALK” 10 |