StoryEditor

Cannes 2018: Ako si Burger King vystrelil z McDonaldu. Stačí tento nápad na víťazstvo v Cannes?

18.06.2018, 11:09
Autor:
(pš)(pš)
Tipujte s nami ďalších víťazov.

Už tento týždeň sa začína vo francúzskom Cannes 65. ročník medzinárodného festivalu, ktorý je najvýznamnejšou oslavou kreativity na svete - Cannes Lions. Desiatky tisíc prác každý rok bojujú o miesto na výslní a len približne piatim percentám z nich sa podarí zaujať porotu a skutočne zažiariť.

Pozrite sa s nami na jedny z posledných Cannes predictions a tipujte, kto má v Cannes šancu na úspech. My máme názor takýto.

NATIONAL SAFETY COUNCIL “PRESCRIBED TO DEATH” Energy BBDO, Chicago 

vs.

BURGER KING  “SCARY CLOWN NIGHT” LOLA MullenLowe, Madrid 

osobný archív

Dominika Múdra

Associate Strategy Director, Wiktor Leo Burnett

Kampaň pre National Safety Council je ukážkou toho, že nie vždy potrebujete insight. Niekedy stačí, ak máte silný štatistický údaj, na ktorom postavíte celú kreatívu. Oceňujem jednoduchý a silný nápad, ktorým upozornili na obrovský problém v spoločnosti. Burger King opäť raz našiel spôsob ako si vystreliť z McDonald´s. Kampaň Scary Clown Night je kreatívnou ukážkou toho, ako využiť Halloween na promotion akciu. Je to síce vtipný prank, ale akosi ma to neoslovilo.

 Známky:

National Safety Council: 6

Burger King: 5

archív

Martina Saková
manažér inzercie, Stratégie

Je fajn, že reklama dokáže upozorniť na vážne spoločenské či akékoľvek problémy v spoločnosti. Ak to urobí kreatívne a ľudia to nielen zaregistrujú, ale aj ocenia, prípadne nastane posun, je to chválihodné. A kampaň “PRESCRIBED TO DEATH” takou je. Iste, bolo by zaujímavé vidieť aj konkrétne tváre, ale to je už iba detail. Samotný príbeh je výrazný a silný. A druhá kampaň? Vždy je atraktívne ak dve konkurenčné značky vedia prostredníctvom kreatívnej myšlienky na seba pozornosť a rozohrať medzi sebou v médiách aspoň "naoko" nejaký súboj. A zobrať to najcennejšie značke, čím je napríklad aj typický maskot a aspoň na chvíľu ho využiť pre seba, to chce mať dostatočnú istotu, že sa idea naozaj vydarí a zostane aj pochopená. Netvrdím, že klaun v Burger Kingu nezaujal, ale mňa to nenadchlo. Nič nie je v tomto prípade staršie ako včerajší úspech.

Známky:

National Safety Council: 7

Burger King: 5

01 - Modified: 2018-06-18 11:04:41 - Feat.: 0 - Title: Ktorá reklama je podľa vás lepšia? Selfie pre psa alebo reklama od Apple 02 - Modified: 2018-06-14 18:41:37 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions 2018: Tipujte s nami víťaza 03 - Modified: 2018-06-18 11:06:15 - Feat.: 0 - Title: Svetové reklamy, ktoré bojujú o najvyššie ceny. Je lepšia reklama na Tide alebo Skittles? 04 - Modified: 2018-06-14 18:44:54 - Feat.: 0 - Title: Spoznajte reklamy, ktoré budú bojovať o svetové ocenenia 05 - Modified: 2018-06-15 16:56:51 - Feat.: 0 - Title: Cannes 2018: Pozrite sa ako KFC vyriešilo krízu. Zábavnou stranou v printoch 06 - Modified: 2018-06-17 15:07:10 - Feat.: 0 - Title: Cannes 2018: Moja čierna je krásna. Kontroverzná reklama P&G chytá za srdcia 07 - Modified: 2018-06-18 13:32:27 - Feat.: 0 - Title: Cannes 2018: Ako môže pomôcť reklama životnému prostrediu na ostrove v Pacifiku
01 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 02 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 03 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky 04 - Modified: 2021-06-25 10:51:09 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza spomedzi reklám zameraných na spoločenské témy 05 - Modified: 2021-06-25 17:28:22 - Feat.: - Title: Cannes Predictons: Súboj Stratégií a Wiktor Leo Burnett ide do finále
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:27