Hyperbolizácia je desaťročia jedna zo základných kreatívnych techník, používaných v reklame. Dokonca aj napriek tomu, aké trable v deväťdesiatych rokoch spôsobila Pepsi. Miniséria Where Is My Jet približuje pozadie jednej z prvých svetových kampaní, využívajúcich marketingovú techniku vernostného programu. So všetkými bezprecedentnými úspechmi aj zlyhaniami, ktoré doba nepopísaného ideamakerského notesa priniesla.
Link na minisériu nájdete tu
Mentálny strečing
Nedávno sa verejne riešil znížený záujem mladých o prácu v reklame. V diskusii sa okrem chabých platových podmienok pre juniorov vo veľkom spomínalo aj, aké časté je pre našu brandžu vyhorenie.
Presne pred rokom som si sám jedným prešiel. Maratón náročných týždňov v práci, s tým súvisiaci, nepravidelný spánok a môj všadeprítomný vnútorný kritik dali feat a zariadili, že ma v jeden slnecný, jarný víkend vyplo. Rozvinula sa mi tetánia. Vôbec sa nejdem prežívať, ako konkrétne mi bolo. Dá sa to vygoogliť a dôležité je, že z najhoršieho som sa dostal veľmi rýchlo.
Extrémne mi pomohlo, že medzi blízkymi ľuďmi mám hneď niekoľkých, ktorí majú podobnú skúsenosť a mohol som sa s nimi o tom rozprávať. No a potom ešte, že som vďaka tejto nepríjemnosti začal zisťovať viac. Po rokoch podceňovania a takého toho hlúpeho buranského prístupu som na vlastnej koži konečne pochopil, aké dôležité je starať sa o svoje psychično.:)
Ak niekto profesionálne športuje, masáž, sauna či výklus po výkone sú úplne samozrejmou potrebou. My, čo pracujeme hlavou často zabúdame, že tak, ako existujú jednoduché spôsoby ako dopriať odpočinok svalom, sú tu aj techniky, ktoré pôsobia blahodarne pre mozog. Účinné terapeuticky aj preventívne. A teda, rozhodne nie len pre ľudí pracujúcich v reklame. To by bolo elitárstvo 4000 tváriť sa, že sme jediná brandža, v ktorej je na ľudí veľká psychická záťaž.:)
Za všetky možné zdroje, z ktorých sa dajú získať informácie o mindfulness, dýchaní, práci so stresom etc. nateraz vyberám skvelú epizódu Nevyhorených so švédskym psychiatrom Andersom Hansenom.
Link na podcast nájdete tu
Aj Nike si uletelo
Úplne chápem, keď niekto povie, že zaplatiť 10 eur za dve hodiny pozerania filmu je veľa. Jasné, veľké plátno, kvalitný zvuk.. aj tak sa mi ale zdá, že návšteva kina sa v konkurencii streamingových služieb pomaly stáva prežitkom. Ale nie o tom som chcel. V kine alebo v nekine, určite si pozrite Air. O budovaní ikonického brandu, ktorý v osemdesiatych rokoch išiel all in a navždy prepísal mapu marketingových obyčajov.
Link na film nájdete tu
Buzzworld
Status quo je taký, že každý projekt pre reklamnú brandžu na Slovensku osloví tých istých pár tisíc ľudí. V lepšom prípade. Bloguje sa, vloguje, Instagramuje, fejsbúkpejdžuje, tolkšovuje a kadečo iné. Všetko pretty much the same. Peter Šebo a Gabo Toth zrobili Buzzworld, ktorý sa stal najpočúvanejším marketingovým podcastom a zároveň výnimkou z pravidla. Gratulujem, že bublina konečne praskla a odporúčam vypočuť napríklad túto staršiu časť s Michalom Pastierom.
Link na podcast nájdete tu
Real beauty of advertising
Pred pár dňami to bolo presne 10 rokov od kedy Dove a Ogilvy Brazil odštartovali jednu z najvirálnejších kampaní všetkých čias. Dove Real Beauty zmenila život tvorcom z agentúry, ľuďom na strane klienta aj osloveným ženám, ktoré sa objavili vo finálnom strihu. Vypočujte si ďalšiu časť podcastu Tagline. O videu, ktoré dokázalo s produkčným budgetom slovenskej kampane získať earned media v hodnote 54 miliónov dolárov.
Link na podcast nájdete tu
Ak sa vám môj seriál páči a chceli by ste ešte viac tipov na inšpiratívny reklamný obsah, velice odporúčam sledovať ma na LinkedIne. Diky a peknú nedeľu.