Sharpen your knowledge with Sharp
How Brands Grow je najlepšia kniha o marketingu, akú som kedy čítal. Ešte som ju ani celú nedočítal a už ju sem musím dať:)) Treba cieliť hlavne na existujúcich zákazníkov, komunikovať USPčko, dávať ľuďom racionálne argumenty prečo kupovať značku a čo najviac využívať akcie. Hovoria marketingové konvencie. Byron Sharp nenecháva na týchto komunikačných urban legends nitku suchú. Celé to podlieva výskumami, prípadovými štúdiami a ľahko stráviteľnou štruktúrou nie viac ako 20-stranových kapitol.
Link na knihu nájdete tu.
GOT Masterclass?
K Masterclassom som sa dostal vďaka skvelému seriálu legendárneho Jeffa Goodbyho a Richa Silversteina. Okrem týchto osemnástich epizód prešpikovaných praktickými hintami zo sveta sanfranciskej reklamy je toho na stránke ale ešte ďaleko viac.
Napríklad celá kategória venovaná kreatívnemu písaniu. Vypichol by som kurz Davida Sedarisa Storytelling and Humor a Screenwriting od Aarona Sorkina. Extrémne zaujímavý je kurz Art of Negotiation od Chrisa Vossa a Creativity and Film od one and only Davida Lyncha. Ak by sa vám zdalo 16 eur na mesiac veľa, kamarát vravel, že niektoré kurzy sú aj na torrentoch:))
Link na webstránku nájdete tu.
Keep wakling & majstrovský krok
Keď v roku 2018 Diageo predstavovalo renesanciu v pohľade na význam ikonického claimu, mal som lístky do prvého radu. Robil som vtedy v agentúre, ktorá sa starala o komunikáciu Johnnieho Walkera pre slovenský trh. Pravda, ťažko porovnávať, čo posun od individualizmu k celospoločenskému nastaveniu znamenal pre značku u nás a čo na trhoch, kde sa mesačné budgety pohybujú v 6-miestnych číslach. V každom prípade vo svetle rokov, ktoré mali nasledovať bola modernizácia smerovania značky veľmi osvieteným krokom. Tak teda Keep walking a dajte si celý podcast priatelia.
Link na epizódu nájdete tu.
Vývrtka pre vytočených
Ak som v predošlom odseku hovoril o epizóde z On Strategy Showcase o zmene positioningu Johnnie Walkera, teraz pre zmenu zdvíham pohár na niečo domáce. V druhej časti podcastu ADC Vývrtka sa Adam Marčan rozpráva s Jaroslavom Víghom a jaksapoví, velice som feeloval. Ak ste v agentúre, asi aj vy budete. A možno takýto obsah trocha vyrovná váhy po hejte, ktorý sa na reklamnú brandžu spustil pod nedávnym článkom na FB Stratégii.
Link na epizódu nájdete tu.
Ako vybudovať brand na zelenej lúke
Ostatné roky som si vypestoval takú neveselú obsedantnosť. Mám pocit, že každá moja voľnočasová aktivita mi nevyhnutne musí dať nejaký knowledge. Dvadsať tipov na zdroje inšpirácie z reklamy a marketingu, ktoré sa tu už objavili napovedá, že väčšinu voľného času sa hrabem v tomto obore.
Ak si náhodou vypočujem/pozriem/prečítam niečo iné, musí to byť prinajmenšom v angličtine. Keď nie obsah, aspoň forma. Jednou z mála výnimiek, kedy som, chvalabohu, ochotný dopriať svojej mentálnej schránke 100 % oddych sú galavečery Oktagon.
Taká guilty pleasure, ktorú si s dlhoročnými kamarátmi z môjho rodného mesta ideme ešte od doby before it was cool. Ako človek, ktorý pracuje so značkami extrémne cením čo Pavol Neruda a Ondrej Novotný aj vďaka premakanému marketingu za tých pár rokov vybudovali. Prvý menovaný tu o tom hovorí viac. Nemožno mi neodporučiť.:)
Link na epizódu nájdete tu.
Ak sa vám tento môj seriál páči a chceli by ste ešte viac tipov na inšpiratívny reklamný obsah, velice odporúčam sledovať ma na LinkedIne. Diky.