Miesto novej Tide AD, opäť skôr tight-ass
Aj tento rok hrali značky na Super Bowle na istotu. Zaplatím 7 mega za práva a ďalších 7 za celebritu, so what can go wrong? Kreatívnej bomby sme sa síce nedočkali, ale až také zlé to zasa nebolo. Kým M&Ms si so svojou agentúrou tento rok očividne sedeli na kábli, 112 miliónov ľudí si vďaka podarenému počinu streamingovej platformy myslelo, že si sedí na ovládači. Pobavio aj Breaking Bad feat PopCorners. Zakomponovať názov značky do ikonickej scénky "Say my name" je ešte lepšie ako zopakovať ho 45x do rytmu tancujúcich hlodavcov. Inak, námet z Breaking Bad bol použitý v reklame počas Super Bowlu už aj v roku 2015. Ale späť k tomu, kto bol prítomný v prítomnosti. Bola JLo, bol Ben Affleck ale zo všetkých najviac bol Ježiš. Fakt. Veď, vypočujte si podcat Yeah, That’s Probably an Ad.
Link na epizódu nájdete TU.
Lovetheworkmore. Ok
Ak inšpirácia nie je kľúč, minimálne je to taký šperhák.:) No a kde najväčší festival kreativity pýta tisíce eur za možnosť pozrieť si ocenené práce na oficiálnej stránke, tam prichádzajú kreatívni maníci so svojou pirátskou verziou. Pro tip: Veľa ľudí si pri počte ocenených prác pozrie len titanové a poťažme zlaté. Dajte si určite aj ostatné. Je tam kopec hidden gems, ktoré sú často realizovateľnosťou oveľa bližšie nášmu trhu.
Link na webstránku s case studies nájdete TU.
Dobrý content treba dostať k ľuďom za každú cenu
Digitalky od Digitálnej Univerzity sú toho dôkazom. Ak najradšej konzumujete obsah v podcastoch, ako ja, upozorňujem, že nebudú mať úvodnú zvučku, vyladený, štúdiový sound, ani fancy moderátora, ktorý udržuje tep epizódy. Všetko ale za mňa kompenzuje praktickosť a namakaní hostia ako Juraj Pobjecký. V epizóde z decembra 2022 porozprával napríklad o dôležitosti dlhodobého budovania značky a o tom, aké kľúčové je nájsť jej unikátnosť a konzistentne ju komunikovať. Prednášku zakončil tipom na môj obľúbený podcast On Strategy Showcase.
Link na epizódu nájdete TU.
Žltá klasika
Voľné pokračovanie kultovej Ogilvy on Advetising z 85-teho si treba prečítať. Miles Young refreshol Ogilvyho sväté písmo o digitálne reálie a svoj pohľad. Niektoré časti knihy sú tak skôr filozofické ako faktografické. Čo vôbec nie je zlé. No a každých niekoľko strán vás v listovaní obsahovými celkami in a good way prerušia inšpiratívne príbehy značiek. Dávam 8 hviezdičiek.
Link na knihu nájdete tu.
Čím menej o reklame vieš, tým väčší flex
Nie som veľký fanúšik reklamných excentrikov. Napriek tomu sem už druhýkrát dávam podcast, ktorého hosťom je Mark Ritson.
Hovorí v ňom, aké dôležité je prideliť značke jednoznačný brand atribút a aký bullshit je, keď je tých atribútov 20. Aj keď marketérovi sa okolo jeho značky točí celý svet, pre spotrebiteľa je aj najväčší lovebrand iba zrnkom na púšti každodenného bytia. Nemá šancu zapamätať si čokoľvek komplikovanejšie ako Apple = inovatívnosť, Nike = motivácia, Snickers = hlad, Axe = príťažlivosť.
No a potom ešte napríklad aj o tom, že marketing je jediný odbor, kde nie len že polovica ľudí v ňom pracujúca naň nemá patričné vzdelanie, ale ešte je na to aj hrdá.
Link na epizódu nájdete tu.