Prvé jarné hodnotenie nemalo veľa prihlásených prác a spomedzi nich stálo za plamennejšiu diskusiu v rámci videohodnotenia len zopár kúskov. Začnem rovno tým, ktorý bol mojím top favoritom marcového hodnotenia a ako sa v diskusii ukázalo, zhodli sme sa na ňom de facto všetci porotcovia. Prvé kroky od Telekomu triafali do čierneho už silným insightom, na ktorom postavili televízny spot. V tomto prípade sa k tomu pridala práca so soundom, trefným wordingom, obrazom a silný spot je na svete. Vyrušil ma tam asi len mobil v práčke, to už bolo zbytočne nasilu. V každom prípade Telekomu pekných pár mesiacov ide karta a spomedzi operátorov hrá aktuálne prím v komunikácii.
Potvrdili to aj online videom Ťažký deň, hoci Prvé kroky nasadili latku vyššie. Tonalitou iné dielo zabrnkalo na city v komunikačne ťažkej koronatéme. Spojenie s VšZP treba oceniť v kontexte pomoci ľuďom v prvej línii. Kto rýchlo dáva, dvakrát dáva.
Celkovo sa nám viac páčila kategória televíznej reklamy než online film a video. Diskusia o kampani Ligy proti rakovine priniesla viacero pohľadov a napokon zvíťazili tie pozitívnejšie. Minimalizmus a schopnosť pripomenúť, že v čase covidu je tu, žiaľ, aj iné fatálne ochorenie, boli na jednej strane vyzdvihnuté, ale zároveň diskutabilné, do akej miery spájať tieto dve ťažké témy. To ukážu asi až výsledky kampane, ale rozhodne to je neprehliadnuteľná komunikácia.
V outdoore na nás žmurkla hravá detská vizuaLILYta Zvolenskej mliekarne. Z kategórie Vizuál sme sa rozhodli preradiť leták Podsvietenie (kampaň Bratislava sa ráta) do kategórie Médiá, keďže sa nám na ňom viac páčila mediálna kreativita ako vizuálne spracovanie.
Prehľad prihlásených prác a ich bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.