Je pravda, že metropoly všetkých susedných krajín, ako i väčšiny ostatných hlavných miest sveta majú vybudované systémy metra. V Bratislave sa o ňom tačalo uvažovať už na prelome 70. a 80. rokov minulého storočia. Metro, ktoré malo spojiť Petržalku s centrom mesta a Hlavnou stanicou, sa napokon začalo budovať v polovici 80. rokov. V Petržalke neďaleko jazera Veľký Draždiak je dokonca dodnes vykopaná jama, kde mala byť pôvodne jedna stanica.
Metro malo mať deväť staníc a predpokladaná celková dĺžka trate dosahovala desať kilometrov. Malo ísť o systém sovietskeho typu, aký je dodnes v prevádzke napríklad v Prahe. Po revolúcii z novembra 1989 sa však plány jeho budovania zastavili. Hoci táto myšlienka občas ožije, v súčasnosti sa zdá byť nereálna. „Samozrejme, najväčší problém je v peniazoch. V budúcnosti síce metro nie je úplnou utópiou, ale v prvom rade si musí na seba zarobiť. Bratislava však dnes nie je bez peňazí Európskej únie postaviť si ani novú trolejbusovú trať či predĺžiť električkové koľaje, nieto ešte metro,“ konštatuje Fundárek.
Metro by si pritom okrem nákladov na samotnú stavbu vyžiadalo veľké peniaze aj na svoju údržbu. Jeho správca by musel platiť eskalátory, výťahy, vzduchotechniku, bezpečnostné systémy proti zatečeniu či požiarom.
StoryEditor
Dočká sa naša metropola metra?
„Že je Bratislava metropole? Nemá metro, tak je to jenom pole.“ Aj takéto vtipy si môžete prečítať v diskusiách českých spravodajských serverov na adresu slovenského hlavného mesta.
1.