Ráno i popoludní vznikajú kolóny na Prístavnom moste či Moste SNP. Vyriešiť túto situáciu sa vlani podujal developer HB Reavis v rámci svojho projektu novej autobusovej stanice Nivy. A to pomerne nezvyčajným spôsobom – lanovkou ponad Dunaj. Projekt v odhadovanej cene 50 miliónov eur by mal viesť zhruba v oblasti Mosta Apollo v priemernej výške asi 30 metrov. Prepravná kapacita lanovky s 90 kabínami by mohla dosiahnuť okolo štyritisíc pasažierov za hodinu. Je to približne rovnaký počet ako kapacita jednej plne vyťaženej električky, ktorá dnes do Petržalky premáva cez Starý most.
Developeri pred rokom požiadali pre projekt štatút významnej investície. Práve lanovka mala spĺňať verejnoprospešný účel celého projektu. Po ostrej kritike verejnosti, niektorých ministrov i bratislavských poslancov však túto žiadosť stiahli.
Projekt lanovky tak síce stále žije, developeri sa mu však aktuálne nevenujú. „Sústredia sa na projekt Nové Nivy,“ vyplýva zo zistení HN. Súčasťou výstavby bude autobusová Stanica Nivy, budovy Nivy Tower a Twin City Tower, ulica Mlynské nivy či multifunkčný projekt Mlynské Nivy Košická.
HN
StoryEditor
Odľahčí mosty lanovka do Petržalky?
Extrémne vyťažené obzvlášť v čase špičky bývajú pravidelne aj bratislavské mosty.
1.