StoryEditor

Prečo loď na Vltave funguje a u nás nemusí?

24.12.2018, 23:00
Problémov však v tomto prípade môže byť viac.

Fundáreka prekvapujú aj návrhy na miesta novozriadených prístavísk. „Pokiaľ bude na strane Starého mesta jedno prístavisko pri Eurovei a ďalšie pri River parku, prakticky celé centrum Bratislavy medzi Starým mostom a Mostom SNP zostane neobslúžené,“ tvrdí dopravný expert.
Fundárek pripomína, že v zahraničí podobné projekty úspešne fungujú. Lodná doprava sa využíva napríklad vo švajčiarskom Luzerne či v Prahe. Luzernské jazero je však stojatá voda a Vltava v českej metropole tečie veľmi pomaly. Dunaj je v porovnaní s nimi silný tok, plávať proti prúdu si tak bude vyžadovať veľmi výkonné motory, čo prevádzku ešte predraží.
Dopravnú situáciu smerom na Žitný ostrov bolo podľa neho treba riešiť pred rokmi, keď sa rozširovala cesta na Šamorín na tri pruhy. Vtedy sa mal zaviesť jeden dynamický pruh pre autobusy – ráno do Bratislavy a popoludní do Šamorína. Malo by to aj ten efekt, že ľudia by získali motiváciu nechať autá doma a cestovať autobusmi. Doprave na ceste by sa tak výrazne uľavilo.

01 - Modified: 2024-11-05 18:30:00 - Feat.: - Title: Slovensko sa mení z plynového obra na trpaslíka. My lipneme na plyne, aj keď ide o slepú uličku (Brífing HN) 02 - Modified: 2024-11-05 09:46:28 - Feat.: - Title: Bratislavská vodárenská spoločnosť počas zimy pozastaví preberanie žiadostí a objednávok na práce 03 - Modified: 2024-11-05 08:29:11 - Feat.: - Title: VIDEO: Na Bajkalskej ulici v Bratislave horelo auto 04 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 05 - Modified: 2024-11-04 12:12:37 - Feat.: - Title: Kto ovláda Bratislavu? Po hrubokrkých nastúpili biele goliere, dépeháčkari a „cezpoľní“ z Viedne
menuLevel = 2, menuRoute = focus/politika-s-spolocnost, menuAlias = politika-s-spolocnost, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
06. november 2024 00:37