StoryEditor

Prečo loď na Vltave funguje a u nás nemusí?

24.12.2018, 23:00
Problémov však v tomto prípade môže byť viac.

Fundáreka prekvapujú aj návrhy na miesta novozriadených prístavísk. „Pokiaľ bude na strane Starého mesta jedno prístavisko pri Eurovei a ďalšie pri River parku, prakticky celé centrum Bratislavy medzi Starým mostom a Mostom SNP zostane neobslúžené,“ tvrdí dopravný expert.
Fundárek pripomína, že v zahraničí podobné projekty úspešne fungujú. Lodná doprava sa využíva napríklad vo švajčiarskom Luzerne či v Prahe. Luzernské jazero je však stojatá voda a Vltava v českej metropole tečie veľmi pomaly. Dunaj je v porovnaní s nimi silný tok, plávať proti prúdu si tak bude vyžadovať veľmi výkonné motory, čo prevádzku ešte predraží.
Dopravnú situáciu smerom na Žitný ostrov bolo podľa neho treba riešiť pred rokmi, keď sa rozširovala cesta na Šamorín na tri pruhy. Vtedy sa mal zaviesť jeden dynamický pruh pre autobusy – ráno do Bratislavy a popoludní do Šamorína. Malo by to aj ten efekt, že ľudia by získali motiváciu nechať autá doma a cestovať autobusmi. Doprave na ceste by sa tak výrazne uľavilo.

01 - Modified: 2024-10-06 09:51:21 - Feat.: - Title: Z Libanonu dorazilo do Bratislavy deväť Čechov a traja rodinní príslušníci 02 - Modified: 2024-10-06 07:34:42 - Feat.: - Title: Bratislava pripravuje diskusie o prekládke napätia ponad Draždiak 03 - Modified: 2024-10-05 08:48:23 - Feat.: - Title: V utorok sa má začať súdny proces s falošným plastickým chirurgom 04 - Modified: 2024-10-04 11:28:33 - Feat.: - Title: Rozhodnutie o hoteli Kyjev v Bratislave by možno mohlo padnúť do konca roka 05 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video)
menuLevel = 2, menuRoute = focus/politika-s-spolocnost, menuAlias = politika-s-spolocnost, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
06. október 2024 13:49