Shopify
StoryEditor

Ovplyvňuje nás i vôňa?

27.01.2018, 23:00
Po zraku a hmate je dôležitý aj čuch.

Predstavme si len, čo spraví prvý dojem, keď človek smrdí potom. Alebo ako v posilňovni vopred odpíšeme človeka, ktorý príde v smradľavom oblečení bez toho, aby sme sa s ním vôbec rozprávali.

Vône sú vec mocná, o čom svedčí aj úloha feromónov, ale to je už téma iná.

Predajcovia využívajú, že naša pamäť na vône má dlhé trvanie.

Pri vôni krému si predstavíme našu matku, s vôňou kokosu sa zase predstavíme na pláži, levanduľa u nás vzbudí domácu pohodu podobne ako aj čerstvo upečený chlieb, aj keď sme si ten vlastný doma nikdy nemuseli upiecť. Pracuje sa pri tom rovnako ako so zrakom, keď vôňa má doplniť náš životný štýl.

Vedci uvádzajú, že si vieme zapamätať okolo stotisíc rôznych vôní, ktoré vedia spustiť dôležité spomienky. Vône sú diferencované aj podľa pohlaví, výskum psychológa a vedca Erica Spangenberga ukázal, že počet predaných ženských kúskov oblečenia sa pri ženskej vôni ako vanilka v obchode zdvojnásobil.

Podobne to bolo aj pri mužoch, ktorým však voňala marocká ruža.

Na využívanie vôní v obchodoch dokonca existujú zvláštne firmy, ktoré značkám pomáhajú pripraviť si tú správnu vôňu pre ich koncept.

Shopify

01 - Modified: 2024-09-24 08:44:35 - Feat.: - Title: Vnímanie pachov je zložité. Vedcom má pomôcť rozlúštiť záhadu AI 02 - Modified: 2024-09-20 09:00:12 - Feat.: - Title: Akcie Mercedes-Benz sa prepadli pre zhoršenú vyhliadku zisku 03 - Modified: 2024-09-19 15:42:39 - Feat.: - Title: Srbský veľvyslanec na Slovensku pre HN: Veríme, že vaše skúsenosti nám pomôžu na našej ceste do Európskej únie 04 - Modified: 2024-09-04 10:01:01 - Feat.: - Title: Zisk J&T Banky vzrástol v prvom polroku o štvrtinu, dosiahol niekoľko desiatok miliónov 05 - Modified: 2024-08-14 13:01:37 - Feat.: - Title: Nemeckému výrobcovi elektriny vzrástol zisk v segmente obnoviteľnej energie
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. október 2024 22:10