S výraznejším nástupom elektromobility sa začali do Európy dostávať aj modely z dielne čínskych značiek, ktoré spravili za uplynulé roky veľký krok vpred a ich vozidlá dokážu v mnohých smeroch výrazne potrápiť zavedenú európsku konkurenciu. Ich hlavnou zbraňou je najmä bohatá výbava už v základe a luxusne orientované prevedenia, ktoré však cenou spadajú do nižších kategórií.
Aj preto sa príchodu čínskych zástupcov do Európy mnohé automobilky obávajú. A právom. Treba však priznať, že vzhľadom na povinnosť v podobe cla a úprav áut pre splnenie tunajších nariadení pre uvedenie do prevádzky, je tá cena výrazne vyššia ako na ich domácom trhu. O tom, že majú na svojich modeloch Číňania vysoké marže aj napriek vyšším nákladom na uvedenie, sme už nedávno informovali.
15 najpredávanejších čínskych značiek v Európe za január až apríl 2024:
Skutočne ide o masívnu inváziu, ktorá by mala robiť „domácim“ značkám pôsobiacim v Európe vrásky? Rozhodne áno, no zatiaľ sa vplyv čínskych automobiliek neukázal v plnej sile. Naopak, mnohí výrobcovia rátajú predaje skôr na stovky kusov, než na desiatky alebo stovky tisíc. Výnimkou je iba jedna, ktorá sa nateraz dokázala na starom kontinente výraznejšie presadiť.
Veľké očakávania boli a stále v podstate aj sú od značky BYD. Tá síce netrhá rekordy v predajoch v Európe, no na svojom domácom trhu patrí medzi elitu, ktorá sa dokonca v celkovej výrobe e-áut preťahuje o prvenstvo s americkou Teslou. BYD je jednou z najstarších čínskych značiek automobilov, ako aj obrovská technologická spoločnosť a pýcha rozvíjajúceho sa čínskeho automobilového priemyslu.
Plesnivý BYD v prístave
Uvedenie na starý kontinent si však výrobca zrejme predstavoval trochu inak, aby sa značka vyhla prípadnému navýšeniu cla a dokázala uspokojiť predpokladaný veľký dopyt zákazníkov, nechala si do nemeckého prístavu loďou BYD Explorer No.1 naviesť zhruba tritisíc svojich modelov (modely pribúdajú však aj v iných prístavoch). Trochu sa prepočítala a teraz celý rad jej vozidiel stojí v prístavoch a plesnivie, informoval nemecký Focus. Dôvodom je upadajúci dopyt, ale taktiež zrušenie dotácií na kúpu e-auta v Nemecku.
Zostáva vám 66% na dočítanie.