Časy, kedy sme sa zo „špiónov“ čínskych automobiliek na autosalónoch smiali a ich výsledné produkty boli nemenej úsmevné, sú už zrejme definitívne minulosťou. A to nielen kvôli miznúcim výstavám, ale aj vďaka mimoriadnemu pokroku, ktorý tamojšie značky za uplynulé roky urobili. Dnes patria k minimálne obstojným konkurentom a čo viac, vďaka agresívnej cenovej politike môžu pomerne výrazne ohrozovať aj zavedené značky v Európe, ak sa ich príval na starý kontinent ešte zvýši.
To všetko s vedomím, že aj napriek u nás vyššej cenovke voči domácemu trhu si pripíšu nemalý zisk naviac. Nejde však iba o elektrických zástupcov, s ktorými sa v poslednom čase takpovediac roztrhlo vrece. „Zavariť“ mainstreamovým výrobcom v Európe môžu v budúcnosti i napríklad plug-in hybridy.
Príkladom je čínsky gigant BYD, ktorý minulý týždeň uviedol na domácom trhu najnovšiu verziu svojej plug-in hybridnej technológie, ktorá zlepšuje spotrebu paliva i nákladov a zintenzívňuje konkurencieschopnosť s automobilkami ako Toyota a Volkswagen, ktoré na tamojšom trhu stále predávajú najmä benzínové autá.
Predseda spoločnosti BYD Wang Chuanfu predstavil piatu generáciu hybridnej technológie, ktorá vo výsledku dosahuje priam rekordne nízku spotrebu paliva iba na úrovni 2,9 litra na sto kilometrov (62,1 míľ) a to pri vybitých batériách. Stalo sa tak na podujatí v hlavnom meste provincie Shaanxi Xian, informuje agentúra Reuters.
Špičkový dojazd i cena. Má to však háčik
S plne nabitou batériou a plnou nádržou na benzín dokáže technológia zabezpečiť vozidlu dojazd až na úrovni ohromujúcich 2 100 kilometrov, povedal Wang v meste, kde sa nachádzala prvá továreň na výrobu automobilov. Spoločnosť BYD tiež uviedla na trh sedanové verzie svojich modelov Qin L a Seal 06 s prívlastkom DM-i (Dual Mode), ktoré sú vybavené práve novou technológiou a ich cena je už od 99 800 juanov (v prepočte 13 775 dolárov, teda necelých 12 700 eur).
Zostáva vám 69% na dočítanie.