StoryEditor

Severná Kórea si „vycucala z prsta“ vlastné elektrické auto. Prejsť má údajne až 720 kilometrov

23.07.2024, 11:20
  • Aktuálne vzbudilo rozruch reklamné video zo Severnej Kórei, na ktorom je vidieť prvý elektromobil z tejto krajiny.
  • Volá sa Madusan EV a má mať údajne dojazd na jedno nabitie až viac ako 720 kilometrov.
  • Ako všeličo, čo pochádza z ríše „malého rakeťáka“, to má však malý háčik. 

Dianie v zrejme najizolovanejšej krajine sveta je do značnej miery zahalené tajomstvom. Severokórejské médiá opisujú podmienky v krajine takmer ako raj na zemi, zatiaľ čo tie západné spomínajú tamojšie pracovné lágre, v ktorých odporcovia režimu umierajú hladom.

Navonok sa KĽDR snaží vzbudiť zdanie modernej krajiny. V údajnom videoprehľade severokórejských médií na kanáli YouTube, ktoré bolo prevzaté z čínskej platformy Weibo, je možné vidieť projekty severokórejskej organizácie zahraničného obchodu Madusan Economic Federation, ktorá bola založená v roku 2018.

Má početné obchodné aktivity, vrátane rozvoja medzinárodných ekonomických zón, spravuje Madusan Bank, a dokonca údajne vyrába smartfóny značky Madusan. A teraz sa táto organizácia pochválila tým, že má aj vlastnú rovnomennú značku elektroáut s nepravdepodobným dojazdom 720 kilometrov. Elon Musk znervóznel? Nie, zasa také horúce to nebude. Sú to len typické severokórejské rozprávky, píše iDNES.cz.

Len asi polovica z 26 miliónov Severokórejčanov má prístup k elektrine a autá vlastnia prakticky len inštitúcie a predstavitelia vedenia krajiny. Súkromné ​​vlastníctvo áut je z veľkej časti obmedzené na vedúcich príslušníkov režimu a jemu poslušných jedincov. Napriek tomu bol vlani na ulici Hwasong v severokórejskom hlavnom meste Pchjongjangu otvorený predvádzací showroom Madusan Electric Vehicle Exhibition Center.

Madusan EV vie ísť aj v daždi

Video ukazuje severokórejský model elektrického auta značky Madusan, ako ide v daždi, s informáciou, že na jedno nabitie prejde 720 kilometrov. Na štítku má namiesto registračnej značky nápis Madusan Electric Vehicle a logo na prednej časti vozidla je na videu zamaskované.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-02 14:08:39 - Feat.: 1 - Title: Expanzia čínskych značiek bude pokračovať. Do roku 2030 majú ovládnuť tretinu trhu 02 - Modified: 2024-06-13 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: EÚ naplánovalo clo na dovoz čínskych elektromobilov, výrobcovia sa boja odvety 03 - Modified: 2024-06-07 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ovládli čínske značky Európu? BYD plesnivie v prístave, zatiaľ sa darí iba jednej značke 04 - Modified: 2024-06-05 14:27:07 - Feat.: 1 - Title: Zabijaci elektromobilov? Tieto autá zdolajú vyše dvetisíc kilometrov, stoja pod 13-tisíc eur 05 - Modified: 2024-05-09 12:30:42 - Feat.: 1 - Title: Do Európy smeruje nová čínska značka. Konkurent Tesly ponúkne špičkový luxus
01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac 02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 15:02