Pre juhokórejský Krafton zrejme nie je nič nemožné. Firma, ktorá sa preslávila multiplayerovým hitom PUBG, chce teraz vďaka nákupu mnohých menších herných štúdií zaútočiť na fenomén simulátorov života (ktorú preslávila séria The Sims) so svojou chystanou hrou inZOI, píše Ondřej Martinů z portálu iDnes.
Už na prvý pohľad musí byť každému jasné, v čom chce inZOI tromfnúť The Sims. Hra má naozaj vysoko detailnú a realistickú grafiku, ktorú sme si teraz mohli vyskúšať v demoverzii na Steame. Hráčom zatiaľ ponúkla iba vytváranie hernej postavy, do samotnej hry nás nepustila. Demoverzia mimochodom už nie je prístupná, autori ju v pondelok vypli.
Zapotí sa aj silný stroj
Vzhľadom na to, že je hra zatiaľ stále vo vývoji a má naozaj detailnú grafiku, tak sa nám aj pomerne silné herné PC zapotilo. Hra sa nám kosila predovšetkým v niekoľkých málo cutscénach a sem tam textúram chvíľu trvalo, kým naskočili v plnom rozlíšení.
Na internete sa to už priamo hemží sťažnosťami, že ani toto jednoduchšie vytváranie postavy na slabších zostavách a prenosných PC nefunguje vôbec dobre. Hra inZOI má byť v plnej podobe klasickým simulátorom života.
Vytvoríš si jednu postavičku či celú rodinu, postavíš im dom a potom ich ovládaš v každodenných činnostiach. Cieľom je skrátka splniť tvoje fantázie ohľadom perfektného virtuálneho života. Štúdio už s návrhmi postavičiek ukazuje, že autori si skutočne dali prácu, aby si si mohol virtuálneho avatara prispôsobiť do najmenších detailov.
Fantázii sa medze nekladú
Tvárových rysov máš na výber naozaj veľa a fantázii sa prakticky medze nekladú. Hra dáva na výber konkrétne mužskú a ženskú postavu, čo je zmena oproti doterajším ukážkam, kde figurovali len typy tela „A a B“. V príprave je tiež nebinárny variant.
Vyblázniť sa samozrejme môžeš nielen vo vzhľade tváre, ale v ďalších rysoch ľudského tela. Postavičky môžu byť chudé, tlsté, chlpaté aj holé. Hra sa každopádne rovnako ako The Sims snaží byť čo najviac prístupná, a preto tu úplnú nahotu nenájdeš. Môžeš si vybrať aj vek postavičky - na výber je z piatich vekových skupín.
Ďalším celkom obvyklým krokom vo vytváraní virtuálnych postavičiek do simulátora života sú osobnostné rysy, ktorých ti hra ponúkne pomerne veľa. Tie však budú využiteľné až v plnej hre. Demoverzia nedovoľovala vyrobiť si viac postavičiek zároveň, maximálne si teda mohol pracovať iba na jednej.
Demo-stopka
Normálne by si si pre svoju vyrobenú postavičku ešte vybral rodinné vzťahy a aj domovské mesto, ale to vám v demoverzii už k ničomu nie je, pretože ďalej pokračovať nemôžeš. Dôležitým prvkom hry je samozrejme aj oblečenie, ku ktorému si autori z inZOI prizvali aj umelú inteligenciu.
Do hry pôjde tak treba dostať aj úplne nové vzory a strihy oblečenia, a to práve pomocou spolupráce s AI. Už tak bolo ale v demoverzii viac ako dosť variant oblečenia, autori ti samozrejme aj ponúknu predpripravený výber z šatníka.
K dispozícii je aj foto režim, v ktorom si mohol nastaviť pózu či animáciu postavičky, prostredie, v ktorom sa nachádza a tiež aplikovať grafický filter. Je jasné, že sa zábery z hry budú hojne zdieľať na sieťach. Autori tomu koniec koncov už idú naproti pridaním funkcie Canvas, čo je virtuálna zdieľaná knižnica postavičiek a oblečenia, ktoré môžu hráči zdieľať medzi sebou.
Množstvo nepríjemných otázok
Čím viac vytváraš a zdieľaš obsah, tým ti v rámci nástroja Canvas porastie úroveň, až ťa napríklad systém zaradí medzi najlepších tvorcov. inZOI podľa všetkého chce zamieriť tento rok do predbežného prístupu, plná hra dorazí nevedno kedy. Lenže okolo hry zároveň znie aj celý rad nepríjemných otázok.
V prvom rade nie je Krafton úplne transparentný ohľadom nakladania s užívateľskými dátami. Už pre hranie demoverzie bola vyžadovaná registrácia užívateľského účtu priamo pri Kraftone.
Ďalšie otázky sa valia práve ohľadom využívania generatívnej AI. Ide o rovnaký problém, ako všade inde: naučil Krafton umelú inteligenciu generovať vzory pre oblečenie na vlastnú databázu, alebo to všetko niekde odcudzil? Odpovedí zatiaľ veľmi nemáme, snáď sa všetko vyjasní s blížiacim sa vstupom hry do predbežného prístupu.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.