Ryanair je synonymum lacného leteckého cestovania. Michael O‘Leary, generálny riaditeľ spoločnosti, je známy tým, že na zníženie nákladov nemá problém zredukovať pohodlie cestujúcich. A ako informuje portál LadBible, teraz oznámil nové pravidlo, ktoré by od budúceho roka malo opäť priniesť ušetrené peniaze - ako na strane spoločnosti, tak aj cestovateľov.
Najnovšia zmena sa týka spôsobu, akým pasažieri odbavujú svoje lety, pričom O‘Leary vysvetlil, ako letecká spoločnosť plánuje od budúcej jari prejsť úplne na elektronizáciu. „Zbavíme sa pokladní a potom nebude dôvod účtovať ľuďom poplatky za odbavenie na letisku,” vysvetlil na tlačovke v Dubline, na ktorú upozornil portál The Mirror.
Už len cez apku
Ako vysvetlil, nič sa už nebude riešiť papierovo, ale digitálne. Zmenu by chceli zaviesť už čoskoro. „Pravdepodobne to bude približne v apríli alebo máji budúceho roka, po Veľkej noci. Myslím, že od mája budúceho roka to bude na 100 percent cez aplikáciu.”
Sám však prekvapivo priznal, že v minulosti sa aplikáciu používať „zdráhal“, no dodal, že podľa neho elektronický systém „tak dobre funguje“. „Zdráhal som sa ísť do aplikácie, pretože sa bojím dostať sa na let bez kúsku papiera, ale funguje to tak dobre. Píše vám o vašej bráne a o tom, či máte meškanie,“ povedal.
O‘Leary ďalej uviedol, že aktuálne údaje ukazujú, že približne 60 percent zákazníkov spoločnosti Ryanair sa pri check-inoch spolieha na aplikáciu, pričom sa očakáva, že pred zmenou v roku 2025 sa toto číslo zvýši na 80 percent.
Čo ak sa mi vybije mobil?
Elektronická zmena môže byť dôvodom na obavy najmä pre staršie generácie, ktoré sa zdráhajú používať smartfóny. A to ani nehovoríme o tom, že sa ti ľahko môže stať, že tvoj mobil sa vybije skôr, ako sa dostaneš k odletovej bráne.
Podnikateľ však ubezpečil cestujúcich, že letecká spoločnosť už na to má zavedené postupy: „Ak sa vám vybije batéria, máme vaše sedadlo a pas a môžeme to urobiť pri nástupných bránach. Keď budeme mať meno a pas, je to v poriadku, ale všetci budú fungovať cez aplikáciu.”