StoryEditor

Transformácia firmy na udržateľný podnik: Ako si definovať strategické piliere a vyrátať uhlíkovú stopu

18.11.2022, 11:12
Autor:
redred

Čo všetko náročný proces zahŕňa, aké sú najväčšie výzvy a ako podniky zasiahne nová európska legislatíva? Stratégie prinášajú komplexný prierez transformačného procesu. Pripravili sme ho v spolupráci s expertmi poradenskej spoločnosti PwC.

 

Snaha o udržateľný rozvoj nie je len predpokladom na dosiahnutie vlastných cieľov podniku. Slúži predovšetkým na eliminácii dosahov klimatických zmien a budovanie prosperujúceho zajtrajška. Stanovenie ESG stratégie a samotná udržateľná transformácia by preto mali byť integrálnou súčasťou podnikania bez ohľadu na veľkosť firmy či oblasť pôsobenia. Pozrite sa, s čím treba pri náročnom procese počítať a ako si poradiť s najväčšími výzvami.

 

Kompletný článok si môžete prečítať v prílohe Stratégií CSR Trendy zodpovedných firiem. 

1. Komplexná analýza

Nastavenie si zrkadla je nevyhnutným východiskom na ceste k udržateľnosti podniku. Prvý krok je podmienený detailným poznaním a hodnotením aktuálneho stavu a profilu spoločnosti z hľadiska udržateľnosti. Podľa senior manažérky Eriky Vitálošovej z poradenskej spoločnosti PwC je kľúčovým posúdenie relevantného ekosystému ESG. A to z globálneho, vnútroštátneho, regionálneho a odvetvového hľadiska a vo svetle existujúcej, ako aj budúcej legislatívy. Treba myslieť aj na otvorenie diskusie a zmapovať očakávania zainteresovaných strán – zamestnancov, stakeholderov a ďalších subjektov, ktoré sú pre podnik dôležité.

V rámci počiatočnej revízie je potrebné, aby sa podnik objektívne pozrel na to, či a ako má nastavenú ESG stratégiu a s ňou súvisiace ciele. Posúdil jej prepojenosť na celkovú víziu a hodnoty spoločnosti, zhodnotil nastavenie interných procesov a kontroly aktivít, ako aj funkčnosť procesu zmien v ESG činnostiach, ich hodnotení a schvaľovaní. Nemožno opomenúť ani externý monitoring. Spoločnosti potrebujú vedieť, aké kroky podniká ich konkurencia, s čím súvisí benchmarking produktu i pozorovanie best practices. Tie spolu s poznatkami z interného auditu pomôžu sformulovať počiatočné hypotézy o potenciálnych slabých miestach, chýbajúcich témach, ale aj nových príležitostiach.

2. Definovanie strategických pilierov

V momente, keď už firma rozumie svojej východiskovej situácii, trhu a aktivitám konkurencie, môže vypracovať vlastnú ESG stratégiu. Zvyčajne je potrebné definovať niekoľko strategických priorít. Ondrej Šebáň, direktor v PwC, spresňuje, že nemusí ísť len o piliere reflektujúce samotné komponenty ESG. Môžu byť definované aj biznisové alebo investičné príležitosti, ako napríklad zmena podnikania smerom k udržateľnejším aktivitám, investície do zefektívňovania využívania zdrojov alebo budovanie „zelenej“ značky na trhu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-07 14:06:18 - Feat.: 0 - Title: Z udržateľnosti sa stáva komunikačný smog 02 - Modified: 2022-11-03 12:24:03 - Feat.: 0 - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami
01 - Modified: 2024-10-10 09:49:43 - Feat.: - Title: ESG témy, ktoré priťahujú najväčšiu pozornosť. Ako ich dostať do médií a komunikovať efektívne? 02 - Modified: 2024-03-13 09:57:25 - Feat.: - Title: Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky 03 - Modified: 2024-10-30 08:29:10 - Feat.: - Title: Zelená príloha 2024: ESG je revolúciou v marketingu 04 - Modified: 2023-11-23 10:30:28 - Feat.: - Title: CSRD v skratke: Ako sa pripraviť na nefinančný reporting 05 - Modified: 2023-11-14 11:02:00 - Feat.: - Title: Trend ESG reportovania vo svete silnie
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:23