CSR, ESG a ktovie čo ešte ďalšie nás čaká. Zodpovedné témy totiž hýbu firmami. Tie, ktorým záleží nielen na zisku (pozor, zisk nie je zlý), ale aj na tom, ako naša krajina, spoločnosť, komunita vyzerajú, robia dobro. Alebo aspoň podporujú takéto pozitívne projekty. Trvalá udržateľnosť môže mať rôznu podobu a je iba na konkrétnej firme, pre ktorú sa rozhodne.
Pre konkurencieschopnosť podnikov bude v budúcnosti dôležitá aj schopnosť dosiahnuť udržateľnú budúcnosť svojho podnikania, v spoločenskej oblasti aj smerom k životnému prostrediu. Organizácie musia na tieto aspekty myslieť pri rozhodovaní a plánovaní svojich stratégií. Komu záleží na budúcnosti, sa jednoducho musí transformovať na udržateľný podnik. Práve o tom je táto komerčná príloha Stratégií. Ako byť zodpovednou firmou, ako podnikať s ohľadom na minority, s dôrazom na vzdelávanie či ekológiu.
ESG a CSR – skratky, o ktorých treba komunikovať, ale rozumne. Daniel Rabina sa špecializuje práve na poradenstvo a PR pre firmy a učí ich, ako to robiť bez zbytočného preháňania a greenwashingu. V rozhovore, ktorý pripravila kolegyňa Martina Nevolná, hovorí, že greenwashing je dôsledkom nadužívania a nekorektnej interpretácie pojmov ako udržateľné, eko, bio, carbon free, zero-waste.
„Problém je, ak sa nechajú strhnúť trendovou vlnou a bez rešpektu voči sémantike a dátam začnú strieľať atraktívne pôsobiacimi pojmami hlava-nehlava. Stáva sa to aj na úrovni menších firiem, kde sa ráno osvietený majiteľ zobudí s myšlienkou, že od dnes budú hovoriť, akí sú EKO, a na obed to už prenášajú na sociálne siete, ich web je ‘premaľovaný‘ na zeleno a do názvov produktov pridajú všetky možné zelené klišé,“ hovorí expert na komunikáciu. Prečítajte si, ako sa to dá celé uchopiť rozumne a zostať udržateľný aj „príčetný“.
Okrem toho vám prinášame inšpiráciu pozitívnych príkladov firiem, ktoré nenasledujú, ale udávajú trendy. Aj v CSR a ESG.
Čítajte v prílohe Stratégií CSR: Trendy zodpovedných firiem.